Dykpumpe

Jeg  har en overdækket kælderskakt, hvor der i bunden er et firkantet hul, der måler 24x24 cm. i dette hul har jeg placeret en Selekta Hn 5218 grundvandspumpe købt hos Harald Nyborg. Pumpen er med indbygget start/stop funktion der starter og stopper pumpen afhængig af vandspejlet. Pumpen starter og skulle stoppe når indsivende grundvand og regnvand når flyderens startpunkt, men den vil ikke starte. Gir jeg pumpen eller slangen et lille puf starter den og fjerner vandet indtil stop nåes. nogen der ved hvad der er galt?

jvk
Jeg  har en overdækket kælderskakt, hvor der i... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Pumpen på nedenstående link kan du selv være med til at bestemme startniveauet ved at sætte niveauvippen fast med en strip.  
Hvad med denne?

fase
S. Fabrin skrev den 24-11-2019 15:16:21

Pumpen på nedenstående link kan du selv være med til at bestemme startniveauet ved at sætte niveauvippen fast med en strip.  
Hvad med denne?

Heller ikke hvis du klikker på teksten Hvad med denne


fase
Denne pumpe kan ikke gå ned det firkantede hul på 24x24 cm som min står i nu

jvk
Så vidt jeg kan se er den 16,5 cm bred. Hvis du ikke kan bruge den, skal du nok op i en højere prisklasse. Flygt laver en, hvor start-stop kontakten sidder omkring pumpen. Det virker.

fase
Annonce
der er nok lige lidt nok vand i pumpe sumpen. hvis den starter når du giver den et lille skub eller vipper lidt med den. du er nok nød til at justere lidt på kabel længeden af flyderne for at få den til at køre. på de fleste af den type pumpe kan kablet til flyderen sættes fast i siden ved håndtaget 
Det er en selekta grundvandspumpe med indbygget flyder/start/stop.Hn5218

jvk

Den her fra biltema er meget stærk og æder småting.

 

Du skriver:..... i bunden er et firkantet hul, der måler 24x24 cm.

I manualen står:
Endvidere:
Du skriver, at flyderen er indbygget, så ovenstående må være noget vrøvl, eller?

Træd ikke på mine ledninger :o)
ja det er vrøvl


jvk
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis