Godkendte overflader i brusekabine

Hej med jer

Jeg er ved at renovere vores 70’er badeværelse på budget. Jeg vil gerne opdatere brusekabinen.
Der er på nuværende tidspunkt klinker, som jeg tænker at “betrække”’ med vådrumspuds ELLER vådrumsspartel.
Er disse metoder godkendt som overflader i vådzonen? Og har nogen erfaringer med, hvor egnet/uegnet det er. 

Jeg synes jeg læser meget forskelligt i de forskellige tråde. Håber i har det rigtige svar :)

Vh
Martin 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan i hvert fald bruge det her https://conteco.dk/badevaerelse/
Det er MK godkendt til vådrum, jeg ved dog ikke hvad MK betyder :) 
Mk godkendelse betyder at det er tæt og er et krav i vådzobe (med nogle få undtagelser, dog altid fornuftigt at bruge)

Den gode fremgangsmåde her er at putte multipuds vådrum på fliserne (en hæftemørtel der kan sidde fast på dem). Så får du fyldt fugerne ud og står med en glat væg.
Den putter du så et mikrocement produkt ala conteco på.

Ask
Mange tak for svar. Så vådrumsspartel som overflade er altså ikke at anbefale. 
Spartel er ikke et slidlagsmateriale. Der skal en færdig overflade udenpå. Spartel er til opretning før videre behandling. 

Elektronikteknikeren
Og det er det samme der gør sig gældende for puds? 
Ja puds bør man også give en behandling. Hvis det er i et normalt rum kan man nøjes med at give et lag maling eller lak på pudsen for at gøre det mere holdbart og rengøringsvenligt. Men når du er i vådzone skal der skrappere ting til.

Mig bekendt er der tre overflader som er godkendt til vådzone. Fliser, vinyl og mikrocement (sidstnævnte kræver i øvrigt at der anvendes en særlig lak ovenpå selve mikrocementen) 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også