Utæt toilet - efter skyl kommer der vand ud fra bunden til gulv


Nogen det ved hvad det kan skyldes at når man har skyllet toilettet, så kommer der vand ud fra bunden.Tror mit toilet er en Ifö Cera, her eet billede af den og et af der hvor der siver vand ud ved brug af skyld.

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der kommer vand ud der er der 2 muligheder.
1. Der er en revne i toilet skålen og den må være synlig. Ikke andre muligheder end købe et nyt,
2. Eller du har vasket gulv med ret meget vand og der er kommet lidt vand ind under toilet ved silicone tætningen. Når man så rejser sig efter besøg så kan toilet give sig lidt og der kommer lidt fugt ud. Det fortager sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


Jeg kan ikke se en revne og når jeg skylder ud uden at have siddet, så siver der stadig vand ud. Jeg har gået og testet hele dagen. Tørt området med en klud til det var tørt og derefter skyldet ud. Når du skriver toiletskålen, er det så ikke ned i kummen hvor man tisser/skider du mener ? For jeg kan virkelig ikke se en revne.

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Jeg er enig med ev elmand, og det er sandsynligvis det beskrevne under 1, som er problemet.
Vandet kommer åbenbart ud foran, så når du ikke kan se nogen revne, vil jeg antage, at der er en revne i det skjulte område, som jeg har markeret.
For at finde endeligt svar er du nok nødt til at afmontere det og vende bunden i vejret, så burde du kunne se, hvor det kommer ud.

Kurt B. Andersen
Skålen uden på er (knas)tør, og jeg kan tydelig se vandet kommer fra bunden efter at have skyllet ud. Jeg har gloet på det med en lommelygte for at se hvor vandet kommer fra og ud på gulvet. Der er ingen løbende dråber på skålen udvendig. Jeg dobbelttjekker igen i morgen. Tak for jeres input, sætter virkelig pris på det.

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Hej igen. Jeg burde nok have skrevet mere tydeligt, at det er i bunden af røret, at jeg mener der må være en revne. I det markerede område er bunden af røret jo ikke synligt, og da vandet kommer ud fra indersiden, må bruddet været i det område, som man rent fysisk ikke kan se uden at afmontere toilettet for at se det nedefra.

Kurt B. Andersen
Annonce
Argh, ja ok, så er det indvendigt, der kan være en revne jeg ikke bare lige kan se. Det tror jeg er meget sandsynligt. Det ender nok med jeg bare må få en VVS’er til at installerer et nyt. Det er en andelsbolig som jeg skal have sat til salg, så det tæller som en forbedring, hvis jeg får det ordnet inden. Takker :)

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Der hvor der er markeret med blå tegning fra Kurta er ca. hvor vandet står op til inde i kummen. Altså vandlåsen. Er der en revne i kummen, og er den i bunden er den vanskelig at se oppefra. Men det er også lidt modsigende for så ville det sive ud af revnen hele tiden indtil vandspejlet i kummen er sunket til under revnen.
Kan du se om vandet synker væk inde i toilet i den første tid efter udskylning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik


Jeg begynder at tænke om mulighed nr. 2 er det der sket, men forstår bare ikke hvordan der kunne være tørt i går og så når jeg skyllede efter at have tisset stående, så begyndte der igen at komme vand ud, men i dag, så er problemet der ikke. Synes ikke det giver mening, men har nu skyllet toilet flere gange og der kommer ikke vand ud i dag.

Tak, for jeres svar.

Jeg fatter hat, men jeg prøver alligevel
Jeg har selv haft det samme problem, der gik lang tid før end jeg fandt ud hvad at dette skyldes.
I mit tilfælde var det kalk oppe under skyllekanten, som fik lidt vand til at sprøjte ud over kanten, som så løb ned på gulvet, når der blev skyllet ud !
det var også lidt periodisk dvs i forhold til hvor kraftigt at man trykked på skylleknappen.
Man gør jo jævnligt toilettet rent, men man ser ikke den kalkrende, som over tid opstår under skyllekanten.

Har lige været gennem samme forløb. Utætheden skyldes at pakningen mellem cisternen og røret til toiletskålen var blevet utæt. Vandet sivede ned, og samlede sig præsis samme sted som på dit foto.

En ny pakning og problemet var løst. Vores toilet er fra Italien med højtsiddende cisterne. Det letter rengøring og reparation.

Toilettet er så snedigt designet, at en hvilken som helst standardpakning af forhåndværende fabrikat passer perfekt.

Alle udgifter løb op i den fyrstelige sum af kr. 19,95 alt incl. hos nærmeste byggepuscher. Ved samme lejlighed blev alle stumper afkalket, så nu er toilettet som nyt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis