Myrer på børneværelse

Vi har de seneste uger, oplevet et tiltagende myreproblem på det ene børneværelse.
Det er sortehavemyrer, som kommer op langs panelet - her er trægulv på strøer.

Vi har lige været soklen efter udendørs og har fået lappet et par revner, der var dog ingen spor af myrer da jeg gravedesoklen fri.

På den anden side af værelset har vi bryggers. Her kommer der også lidt myrer op omkring de nedstøbte varmerør. Disse går ind gennem væggen på værelset, under gulvet.
Her tænker jeg de små sataner kan kravle igennem.

Anyways, så kommer jeg ikke til at hugge noget gulv op ude i bryggerset lige her og nu.

Så hvad gør jeg på den korte bane:

1) Ringer til en skadedyrsbekæmper
2) Prøver en eller anden hjemmeblanding af, som jeg stiller ude ved rørene i bryggerset?
3) Andre forslag?

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vand hele vejen rundt langs soklen med myregift og placer et par dåser rundt omkring indenfor. Så burde dit problem være løst.
Vi har i årevis i perioder haft myre forskellige steder. De fik noget insektgift og var stille en tid. Men det der har virket er myrelokkedåse fra beyer. Der dør myren ikke med det samme men tager giften med ned i boet og fodre larverne med det. Siden vi brugte to af dem har vi ikke set myre i over et år.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der burde ikke være aktive myrer på denne her årstid , bland kartoffelmel og flormelis 50/50 og rør det op i lidt vand , læg det der hvor myrerne kommer , flormelisen er lokkemidlet , og kartoffelmelet det aktive , myrerne slæber det hjem i boet og spiser det , kartoffelmelet kan de små myremaver ikke klare , det virker nærmest som at maven bliver cementeret indvindig og myrerne dør..
Bagepulver og natron kan også bruges ,
Det er ikke en her og nu løsning men det virker og så er det helt ugiftigt.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Myrer trænger ind til feks varmerør ved rør, der går gennem gulve. Her danner de bo og kan være aktive hele året. Du bær finde revner og utætheder ved indgang af rør. Følg det helt ud til feks fjernvarme tilslutning eller centralvarme kedel.

 

Vi havde massiv invasion af myre på et værelse her i sommer, sprøjtede rundt ved panel hvor de kom ind, sprøjtede kun en gang og lod midlet sidde, der kom ikke flere myre ind.
Brugte dette her middel..
Protect Garden Myremiddel - Kvit klar til brug 500ml

Vi prøver igen, i morgen --
Takker for svarene! Jeg endte med at hugge lidt op i gulvet og  ud omkring rørene gennem væggen, og lave den del på ny. Det har “løst” problemet og nu er de kun i det tilstødende rum, men der kan de holdes under kontrol.
Når gulvet engang skal helt op, så graver jeg efter kræene ;)

 

Så komme du vist til at grave dybt, et myrebo kan gå flere meter ned i jorden - men gå efter dronningen så kollapser boet. https://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE4104666/Myrer-fjernede-40-tons-jord/ 
Frank Chr. skrev den 14-12-2019 22:33:57

Så komme du vist til at grave dybt, et myrebo kan gå flere meter ned i jorden - men gå efter dronningen så kollapser boet. https://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE4104666/Myrer-fjernede-40-tons-jord/

 Jeg kommer til at give det et skud. Der ligger varmerør under gulvet, gammelt uisoleret jern. Så at de er aktive nu, tyder på boet er deromkring vil jeg tro. Finder jeg dem ikke lige, så bliver det noget med et pælebord, noget gift ned i jorden og krydsede fingre :)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis