Fald på tagryg

Min kæreste og jeg går med tankerne om at købe hus, og vi er faldet over et som kunne være interessant. Efter vi har været ude og se flere huse, føler vi her, at dette hus er meget velholdt, og det er tydeligt at man har passet på huset. Huset er fra 70'erne, og i '97 laver man en ombygning af huset hvor man bl.a. laver en glastilbygning på bagsiden af huset. Jeg stod og kiggede på tagryggen i dag, og følte der var et fald i tagryggen. Jeg tog et billede og tegnede en streg, og det bekræftede blot mine tanker. Det passer præcis med at glastilbygningen er på modsatte side af bygningen.

Hvad råder I os til? Skal vi være ekstra opmærksomme, og er der noget vi kan tjekke på loftet når vi skal se huset igen?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok forberede dig på nyt tag inden længe. Det ser lidt slidt ud. Lunken på rygningen skyldes nok, at spæret er sunket lidt, men det kan sagtens rettes op, når du får nye plader på.

 

Hvad står der i tilstandsrapporten? Ellers hav nyt tag m.m. i tankerne, når i byder på prisen - og begrund jeres lavere bud med fakta
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er vurderet at taget kan holde minimum 10 år mere. Det står der jo i mange tilstandsrapporter og der er ikke nogen store skader på taget ellers. Tilstandsrapporten nævner slet ikke det fald der er i tagryggen.
Vores asbesteternit er fra 76 og ser ligesådan ud jeg vurdere at det (vores ) nemt kan holde 15år endnu, Men tænk på at det er dyrt at få det væk så det skal også afspejles i prisen. Og lad være med at sminke det med en tagrensning og maling. De der gamle asbesttage har det bedst med at man lader det være i fred.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jeg er mest bekymret for det fald på tagryggen som set på billedet. Men måske er det ikke et problem?
Angående svejet på tagryggen så er man nødt til at se/ vide hvad som er årsagen. Det kunne tyde på at noget rem er taget bort i forbindelse med tilbygningen. Jeg synes det er godt at du har set det og du må ha en sagkyndig til at se på det. Det er i hvertfald ikke til at bedømme det ud fra de foreliggende oplysninger.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også