ny kompressor lille og handy?

Jeg har set på et par kompressorer jeg håber nogen har erfaringer med.
Den ene er HN Stanley Fattmax til 998kr data:
1HK, slagvolumen105 l/min, 8 bar, 6 liters tank, 1450 o/min, 16 kg, 59dB(A), oliefri?

Den anden er TJEP 6/160-1, data:
1,5HK, 8 bar, 6 liters tank, o/min ?, 13 kg, slagvolumen 160 l/min, 68-72 dB(A) oliefri

Jeg hælder mest til TJEP, men nogen der har erfaringer med dem?
Skal bruges til hobbybrug
Jeg har set på et par kompressorer jeg håber nogen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den lille tjep jeg har gør det godt, og den har en behagelig lyd..
Det er sjælden jeg bruger søm og klamme pistol, men brugte den forleden til at skyde en del klammer, det var der ingen problemer i.

Ofte er den oplyste luftmængde på de små kompressorer, som slagvolume, og ikke som effektiv luft ydelse.

Den lille 1,5 hk tjep jeg har en effektiv ydelse på 130 l / min. (Tjep oplyser både den effektive, og slagvolumen)
Den gamle fra HN som var en 2 hk ydede under 100 l/ min.

Vi prøver igen, i morgen --
Uldal. ja i nogle tilfælde gør de, især når de laver tag. Vil dog sige sig har set rigtig mange slæbe rundt på en lille 6 liters kompressor ved rustikloft, lister osv
Jeg købte nu den lille Tjep 6/160
Den larmer noget mere end de skriver. Fandt såud af at de 68dB er 4 meter væk fra kompressoren eller er den på 90db :(
Det er så en kompressor med mange omdrejninger ift den Flairjeg havde som gik i stykker. Den kørte med 1450 omdr og den her med 2800-3000 omdr og nok også derfor det højere støjniveau.
Den står i garagen på betongulv og der er gummifødder under den. Når jeg starter den, så vandrer/ vibrerer den hen over gulvet, hvilket jeg syntes virker mærkeligt.
Det positive er at den er hurtig til at komme op i tryk, ca 1 min for 8 bar.
Nogle erfaringer?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også