Klikgulv

Håber der er nogle gulv kyndige mennesker som kan hjælpe😊

Jeg har lagt et 14 mm ask klikgulv i mit soveværelse. Brædderne er 16,4 cm i bredden og er lagt i et 280 cm bredt værelse. Af en eller anden grund regnede vi med 16 cm i bredden da vi forberedte os og det har resulteret i et problem v det sidste bræt. Der er ca 3 cm luft til væggen, en anelse for meget til at kunne dække med fodpanelerne. Derfor ville jeg høre om der er nogle som kan svare mig på om jeg i dilationen af gulvet kan håbe på at jeg vinder 1cm så jeg ikke skal til og lægge hele møget om?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, du skal jo bare skære et bræt ned til 3 cm (eller 3 cm minus de ca 10 mm luft der skal være ud mod væggen) og så lægge det ned, som du har gjort med de andre brædder.
Jeg ville bare skære en strimmel og ligge den i og på med en liste

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

stiggo skrev den 22-11-2019 15:06:40

Jeg syntes bare at de fleste steder skriver at man ikke må have stykker på under 5 cm i bredden?

 Det har jeg aldrig set nogen steder, og jeg har selv gjort det på flere gulve og ikke oplevet nogen problemer. Er det et Tarket gulv?

Jeps. Det er et tarkett gulv😊
https://privat.tarkett.dk/da_DK/node/vaelg-det-rigtige-gulv-laegning-og-vedligeholdelse-3192
Under trin 3 skriver de at det sidste bræt min skal være 5 cm. Men hvis du har gjort det uden problemer kører vi med den. Vil meget gerne slippe for at hive hele møget op igen😊
Annonce
Jeg ville ikke bekymre mig men hvis du vil være helt sikker så giv det sidste bræt en stribe lim i falsen hvor det samles, så kan der umuligt ske noget.
Alle tiders! Tak for rådet👍😊
Og sidste, men trelse mulighed, er at du hiver hele pivtøjet op, laver første brædt halv bredde, og så kan du tilpasse sidste brædt til hvor meget der nu er nødvendig, så er der en stribe i hver side der er skåret i, men overholder din anbefaling om minimum 5cm.

 

Det var lige præcis det som jeg bestemt ikke gider. Der er flere dørhuller som der er skåret ud til så det bliver til en del ekstra arbejde som ville passe mig rigtige dårligt:)
Hvis den sidste strimmel ikke er i et gangareal, kan du skære en strimmel, fuldlime noten og lægge næstsidste brædt m/strimlen som een enhed.

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis