Forlænge kabel

Skal forlænge et kabel, nogle ideer. Der er to nulleder, de kan jo ikke være 2 leder i den samme pressemuffe. Se vedhæftede billed
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men der sidder jo en dåse, så er samlemuffer jo den eneste vej at gå.
Du kan sagtens få 3 ledere ind en samlemuffe.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den kommer i vejen, kun plads til næsten et kabel 
Hvad er der inde bag dåsen? Det ligner ledninger og ikke et kabel. Hvis det er et kabel, forlænger du det med et kabel med ligeså mange ledere som i det nuværende. Du skal bruge en krympemuffe til at forlænge med. Lad os se et billede uden dåsen.

fase
Når det er ledninger, må der være et rør inde bagved. Så ville jeg lave forlængelsen ved at skifte ledningerne ud med nogen, der kunne nå til det sted, hvor de skal ende og ligeledes forlænge røret, som du så trækker ledningerne i. At forlænge ledningerne med pressemuffer og krympefleks kan give problemer med plads i røret.

fase
Mon ikke det kan lade sig gøre at få et light-kabel igennem? Så behøver man jo ikke kører videre med rør.
Ved krympemodellen skal man huske at der skal anvendes en gang der er beregnet til det så samleren bliver klemt korrekt med det korrekte tryk. Synes det bør undgåes hvis der overhovedet er andre muligheder.
I øvrigt undre jeg mig over at der skulle være to nulledere. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Når der er 2 nulledere er det nok fordi den er sløjfet og køre vider til 2 forskellige steder.
Så kan der jo ikke umiddelbart erstattes med et kabel. (man kan jo fjerne yderkappen og trække ledningerne videre)

Vi prøver igen, i morgen --
Uanset om der to nulledere eller hvad, kan man føre de nuværende ledere videre og forbinde dem i den anden ende, som de er forbundet nu. Vanskeligere er det jo ikke.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis