Kondensisolering af koblingsrør over nedhængt loft

Hej

Vores lejlighed og ejendom har fået nye vandinstallationer. Både nye føringsrør og koblingsrør til de enkelte lejligheder.
I arbejdsbeskrivelsen står der at de koblingsrør som føres som PEX rør over nedhægt loft i vores badeværelse, skal være isolerede og monteret på bæreskinne.
Entreprenøren har dog valgt at lavet et rør i PEX uden isolering og som bare ligger løst over loftet.
Jeg har ved selvsyn set hvor meget kondens som kan sætte sig på de rustfri koldvandsrør under nedhængt loft, så jeg er bekymret for om det samme kan ske på PEX rørene over loft, således at der på sigt kan være risiko for skimmelskader.
Entreprenøren hævder at hans installation med PEXrør uden opstropning og isolering over nedhængt loft er fuldt ud lovlig og vil ikke lave den om.
Mit spørgsmål er derfor: Er installationen lovlig og hvis ikke, hvor kan jeg så læse om hvad kravene er?
Bør jeg tvinge entreprenøren til at varsko hans forsikringsselskab om at han har lavet noget klyt som ikke er aftalt og som de skal dække ved eventuelle fremtidige afledte skader?

Jeg har vedhæftet et billeder som viser hvordan rørene ligger.

Håber at nogen kan hjælpe på mit spørgsmål :)

Mvh.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtige her er, hvorvidt boligselskabet har givet samtykke til denne montering/installations metode, frem for den i entreprise beskrivelsen nævnte "isolerede rør på bæreskinne".
Er dette ikke tilfældet, så har entreprenøren ikke overholdt bygnings kontrakten, og så skal boligselskabet sagsøge ham for brud på aftalen.

 

Uanset om det er lovligt eller ej (hvad jeg ikke er helt sikker på) så skal det da udføres i henhold til kontrakten.
Jeg er så heller ikke sikker på at det er lovligt når der ikke er brugt føringsrør.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mit spørgsmål er derfor: Er installationen lovlig og hvis ikke, hvor kan jeg så læse om hvad kravene er? 
Reelt er det ikke et spørgsmål, om installationen er lovlig eller ej, men et spørgsmål om arbejdet er udført i henhold til beskrivelsen. Hvis det ikke er tilfældet, skal du rette henvendelse til bygherren, som formentlig er boligselskabet, og gøre opmærksom på manglerne i udførelsen af arbejdet. Du skal ikke begynde at argumentere med entreprenøren (du har jo ikke ansat ham).


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis