Malertape falder af!

Hejsan,
Har malet en væg og skal lave nye kanter mod det hvide loft, da der var farveforskel fra spand 1 til spand 2. Men, jeg har købt 3 forskellige slags luksus malertape og alle falder af, bor jeg sætter det på den nymalede overflade. DVS, malingen er helt tør og hærdet op, men alt falder af. Er der et fif?

Mvh
Hanne
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet denne her type, dyrt men jeg synes de er noget bedre Link
Tesa udendørs malertape Professional UV blå 50 m x 30 mm

Vi prøver igen, i morgen --
Den blå tape er til udendørs brug, da den er UV bestandig og derfor ikke så nemt "brænder fast".

Jeg har selv haft problemer med malertape som holder meget dårligt fast, men det har været noget billigt noget som jeg har købt fordi jeg har troet jeg kunne spare nogle penge og så bare endt med at smide det ud. Hvis du har købt noget malertape i en malerforretning eller byggemarked og det ikke holder, ville jeg gå tilbage med det og klage, det sker at der er fejl i produktterne, det har jeg oplevet med flere andre produkter, f.eks. fugemasse, skruer mm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg bruger også den blå til mange forskellige opgaver på mit arbejde, og den er bare god.

At den "også" er til udendørsbrug gør den ikke dårlig til indendørs brug.

Prøv den før din nabo  

"Køb billigt og græd mange mange gange, eller køb kvalitet og græd een gang"

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hvis du har malet med en mat maling, så er det svært at få noget som helst tape ti lat sidde ordentligt, uden at det vil efterlade mærker når det bliver fjernet igen.
Hvis/når det lykkes dig at finde et produkt det holder, så husk at forsegle malertapen med samme maling som er på det underlag tapen sidder på, før du maler over med den der skal være på "den anden side" af den skarpe kant.

Tredie mulighed er fri-hånd, og så ellers en tålmodig, rolig hånd når du maler kanten op mod den flade du ikke har mere maling af.

Edit: De fleste producenter af malertape siger at du skal afmonterer tapen igen inden for 24-48 timer, for at reducere chancen for at tapen trækker malingen under den med af/efterlader rester af lim.

 

Jeg er udmærket klar over den blå er til udendørs, men den fungere supergodt indendørs... 

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har ikke prøvet den udendørs, men det er da et forsøg værd. Den sidste hos maleren var også en Tesa, men med rødt mærke på, mener jeg.
Og ja, det er jo en mat maling, ikke helt mat dog. Plus det er på savsmuldstapet, så det er lidt opad bakke. Men godt dig med den blå. Jeg forsøger mig og h is det så heller ikke lykkes, vil I kunne være mig helt ovre på Djævleøen😂
Når det også er savssmuldstapet er det nok noget op ad bakke..
Du kan også prøve med bredere tape, hvis der er plads til det, det burde jo klæbe bedre.

Eller må du jo bruge gaffa, men så får du nok et problem når det skal af igen  

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg mener der findes en rød (eller pink) malertape som er lavet med meget svag lim, til meget sarte overflader, er det den du har? Det ville jo forklare en del. 
Køb noget ordentlig malertape.

Jeg vandskuret væggene og efterfølgende malet dem. Almindeligt malertape kan ikke holde ordentligt, og ryger hele tiden af.

Så købte jeg noget i en malerbutik, og det holder bare super. Der er utrolig stor forskel.


Mvh. Christian M
 

je_ns skrev den 20-11-2019 15:09:53

Jeg er udmærket klar over den blå er til udendørs, men den fungere supergodt indendørs... 

 Selvfølgelig er du klar over det :-) 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også