(Gulvvarme) Spartling og isolering af gulv.

Hej

Efter en stor vandskade, hvor eksisterende trægulv + slidlag og leca-isolering er hevet ud af huset tænker jeg at skifte de gamle radiatorer ud med gulvvarme i mit 70'er hus. Det fjernede var samlet 14 centimeter højt og jeg er nede på klaplaget (beton). Er der nogen, der har erfaring med at lægge isolering og sporede gulvvarmeplader (altså ingen strør eller rionet og beton)? Klaplaget er meget ujævnt og skal jævnes ud først. Hvem udfører eventuelt sådanne totalløsninger?

Vh.
Hej Efter en stor vandskade, hvor eksisterende... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kopieret fra tidligere indlæg.
Du må godt lave et nyt 1 m hul under inder mur 2 m derfra o.s.v. og mure denne op samtidig. Så venter du 2 dage og må så grave og mure op på  et nyt hul på 1 m  under inder mur ved den ene side af din 2dage gammel  understøtning o.s.v.
Jeg er glad for at vi er meget på linje Steensen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen.
90% af beton er nu på genbrugsstationen. Dejligt.

Der er reelt set kun én mur, der ikke står på sokkel langs ydermuren/naboen(rækkehus). Den er ikke muret op direkte på klaplaget, men hvilet på en støbt 'sokkel'?, der går omkring 30 cm ned i gruset og er omkring 5 cm bredere end mustens væggen til begge sider (altså 10 i alt, 5 til hver side af muren). Selve muren er kun 1 muresten bred.
Lyder det nok til at grabe ud, eller skal der mere understøbning til? Hvem skal man eventuelt kontakte for at få et grønt lys som dækkes af forsikring hvis lortet går galt en dag?

Jeg har ikke endnu fået gravet ned og tjekket dybden på ydersokklerne.
 
Så graver du ca. 40 cm ned undtagen de sidste 30 cm fra den " Tynde mur" Her graver du kun ca. 20 cm ned. Der ved piller du ikke ved understøtning af muren.
Når du har lagt de nederste 150 mm isolering ude på det dybe retter du den 30 cm brede "hylde " af så det præcis passer med overkant på nederste isolerings lag. Husk at stampe overfladen her med dine træsko.
Så lægger du næste lag 150 mm isolering på hele gulvets areal (forskudte samlinger).
Du får altså en smule mindre isolering ved denne mur. Men det er ikke en ydermur så der er heller ikke den samme varmeafledning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-11-2019 19:57:03

Så graver du ca. 40 cm ned undtagen de sidste 30 cm fra den " Tynde mur" Her graver du kun ca. 20 cm ned. Der ved piller du ikke ved understøtning af muren.
Når du har lagt de nederste 150 mm isolering ude på det dybe retter du den 30 cm brede "hylde " af så det præcis passer med overkant på nederste isolerings lag. Husk at stampe overfladen her med dine træsko.
Så lægger du næste lag 150 mm isolering på hele gulvets areal (forskudte samlinger).
Du får altså en smule mindre isolering ved denne mur. Men det er ikke en ydermur så der er heller ikke den samme varmeafledning.

 Takker! For lige at være 100% sikker, så er X centimeter ned = fra færdig gulvhøjde, eller hvad?  Jeg har ladet ca. 30 cm af betonlaget ud fra væggen være. Kan jeg blot hakke det af og så grave de 20 ned?

Ps. Muren er bærende.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis