FORTSAT Fejl E66 vaskemaskine

Hej derude !

Jeg har en 8 år gammel AEG vaskemaskine der pludselig lavede halløj.

Det første jeg lagde mærke til over nogle vaske var at den ikke gik på nul ved vellykket endt vaskeprogram, istedet stod tiden i displayet som om den skulle til at starte igen feks 2.10 og blinkede som klar til tryk start.
Jeg tænkte hm! men den havde ikke andre problemer.

Så fra den ene vask til den anden udløste den pludselig relæet i bryggeset bare den blev tændt. Så havde ingen mulighed for at tjekke fejlkoder eller andet. Jeg læste lidt,åbnede maskinen og tjekkede som det første varmeelementet. Det så pænt klamt ud med en sammebrændt klump fnuller i midten. Jeg rengjorde den , smed den i noget afkalker i nogle timer, satte den på plads igen.
Nu kunne maskinen tændes uden at afbryde strømmen i hele hytten.
Nu viste den ERR når man valgte program. Jeg læste lidt op på hvordan jeg kunne få den til at fortælle mere, Satte den på et program , holdt start og knappen ved siden af og vupti afslørede den nu E66 . Jow denne kode fortæller mig at det stadig er varmeelementet ?
Giver god mening fordi elementet har sorte mærker , måsek er det er tærret igennem der hvor de sorte huller er i metallet..., jeg tager ingen chancer.
Så bestilte et helt nyt, hentet i postbutikken, monteret ..bum.... INTET nyt. Stadig samme fejl .

Så filan gør jeg nu ???? hvad kan jeg teste eller nulstille ? Jeg tænker at nu er der måske noget på printpladen eller hva dælen den elektroniske del hedder hvor alle kabler går op.

Jeg kan jo i princippet udskifte en temmelig bunke dele selv og teste , det er hvad jeg ønsker , derfor også denne post i dette forum :) 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jeg fandt selv løsningen , så ville lige dele den med andre der står i lignende situation .

Maskinen viser fejl indtil man fjerner fejl meddelelsen i systemet. At fejlen stadig "popper op" selv om delen er udskiftet, betyder bare at en service teknikker efter endt reparatur nulstiller fejlvisningen. Ja nemt skal det jo ikke være for gør-det-selv folket ! Når først meddelsen er fjernet fungerer alt som det skal .

Min aeg er en 91490358801 / MODEL LN69460L ---er din en anden model , så find venligst fremgangsmåden til din egen ,min fremgangs måde er kun til min denne model , roder du alligevel med dette er det på eget ansvar !!!

Du skal opfatte hvert klik på dreje knappen hvor du vælger program som et punkt, så første punkt er feks Kogevask Kulørtvask.
Du benytter dig af service test programmet når du gør dette. Dette program bruges normalt til at teste de forskellige funktioner på maskinen.

Tænd maskine , vælg første punkt (kogevask Kulørtvask). Holdt derefter START+ knappen til venstre for start inde (TID) samtidigt indtil displayet skifter. Drej derefter program knappen til punkt 10 (Skåneskyl), her vil din fejlmeddelse nemlig stå , i mit tilfælde E66. Nu skal du holde start og knappen til ventre for start inde (TID) igen samtidigt . Displayet skifter nu til E00 , som betyder error nul = ingen fejl.
Drej program vælger til OFF/sluk. Tænd igen på første program (kogevask Kulørtvask), der står nu ELE i displayet.
Drej igen knappen på OFF/sluk.
Tænd igen ...vilkårligt program du vil bruge...
Tillykke, du har nu fjernet error meddelsen.
Din maskinen kan nu igen alle programmer uden problemer, alt i displayet er som det plejer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis