Fundet skjult samling i varme installation, hvad gør jeg så?

Hej.
Så er det min tur til hjælp til afklaring af et tvivls-spørgsmål

Efter jeg hev loftet ned i stuen for at forøge loft højden,har jeg fundet en skjult samling af et centralvarme rør, der forsyner en radiator på 1. salen:

Er det noget til ejerskifte/hus forsikringe?

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde et gennemtæret t-stykke bag en væg, på min 1. sal. Den åd Husforsikringen.
Nu er det jo altså ikke ulovligt med en skjult samling. Kun hvis du har direkte fjernvarme. Så kan der jo lække en masse vand uden det bliver opdaget. Hvis du har dit eget lille anlæg i form af centralvarme eller indirekte fjernvarme er vandmængden for det første ret begrænset, for det andet vil det blive opdaget at anlægget skal efterfyldes hele tiden.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

jeg er bestemt heller ikke ekspert...men har da fået at vide af en vvs mester at der ikke måtte være skjulte samlinger i sænkede lofter, så jeg lytter nysgerrigt med ;)

10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
Jeg har lige fået præcis samme besked idag. Er det centralvarme, er der ingen regler for skjulte samlinger eller installationer af vand overhovedet. Desværre...


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det kan være lidt af en "jungle" at finde ud af skjulte samlinger, samt indstøbte rør/samlinger, for vand/varme.

Som udgangspunkt er det hvornår er den givne rørinstallationen er udført, samt lovlig/ikke lovlig udført.

Vedhæftet pdf fil forklarer lidt mere.

Set lidt positivt, skjulte samlinger/indstøbte rør dækker en rørskadeforsikring, alt andet lige.
Hvorimod fritliggende rør dækker en rørskadeforsikring, alt andet lige, ikke.

Det er f.eks. stadig tilladt at indstøbe rør hvis/såfremt levetiden, på giver rør, er lig med/eller længere end husets levetid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis