Montering af moderne termostat

Hej alle sammen

Jeg har skiftet alle termostaterne i mit hus undtagen en enkelt! Det er fordi jeg ikke umiddelbart kan se hvordan man skifter denne. Det kan ske at man skal bruge en vvs'er hjælp men umiddelbart vil jeg gerne selv gøre det.

Jeg har taget et billede, er der nogen som vil kommentere og sige om jeg kan montere min netatmo termostat som i øvrigt har massere af forskellige medfølgende adaptere? Spørgsmålet går vel lidt på om man overhovedet kan afmontere denne termostat og om der så er en ventil inde under? hvis ikke..hvad skal der så til før jeg kan?

mvh Christen

10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en termostat men en alm skrueventil.Jo mere du åbner jo mere varme kommer der. Vil du ha en termostat skal vandet tappes af og ventilhuset skal skiftes så der kan sættes en termostat på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ok, tja godt spørgsmål...vil jeg så egenligt det :D man kan jo alligevel ikke rigtigt regulere gulvvarmen særligt meget, så måske jeg bare sætter et digital termometer op så jeg kan følge med :D


10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
Hvis det er gulvvarme ville jeg ikke skifte den. Har selv noget tilsvarende til den lille gulvarme i badeværelset. Kommer du på at du vil skifte så skal du bruge en returtermostat. De sørger for at vandet i gulvarmen altid  forlader med samme temp. En rumtermostat kan ikke ret godt med gulvvarme.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
En returtermostat skal sidde på returrøret for at virke. Den viste ventil sidder måske på fremløbsrøret til gulvvarmen.

Søren O
Ja hvordan ser man så om den sidder på frem eller retur rør når røret bare kommer op af gulvet og går ned i gulvet igen ?  


10 tommelfingre er ok...så har du ikke savet nogen af endnu ;)
Så må du igang med "udelukkelsesmetoden". Hvis røret har omtrent samme temperatur som fremløbsvandet, så er det ret sikkert fremløbsrøret der er tilsluttet ventilen til gulvvarmen. Det var ellers ret almindeligt at lave synlige sammenkoblinger til både fremløb og retur under en radiator, men åbenbart ikke i dette tilfælde.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis