Indrette garage til varmt rum

Jeg har et hus fra 1970 med en garage fra den tid på cirka 16m2 (indvendig) og jeg vil gerne have lavet så jeg kan få varme på, så jeg kan være der uden overtøj - mit spørgsmål går på gode forslag til at lave/ligge et gulv, som ikke bliver alt for fodkoldt?

Jeg tænker, at isolere loft og evt lidt på indersiden af vægge og finde en varmekilde.

Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uøkonomisk: sæt en elovn ind.
Økonomisk: 100 mm i vægge og 200 i loft. Gulv op og isoler 3-400 mm. Install en varmepumpe.

 

uldal skrev den 19-11-2019 06:48:34

Uøkonomisk: sæt en elovn ind.
Økonomisk: 100 mm i vægge og 200 i loft. Gulv op og isoler 3-400 mm. Install en varmepumpe.

 Tak for tip - er klar over at det næppe er økonomisk men vil godt nok gerne slippe for at skulle have gulvet op.


Thomas
Hvilke aktiviteter er det du tænker på. Der er stor forskel på værkstedsarbejde hvor man er i bevægelse, og så sidde ved en pc. Da vi fik pille fyr op ude i garagen isolerede jeg loft 150mm glasuld, vægge hulmur 75-80mm med flamenco kugler. Porten med 75mm flamencoplader. Gulvet er uisoleret. Hvis jeg ikke sætter varme på så er der 8-10 gr om vinteren. Med varme på og et par gode støvler synes jeg ikke at det gør noget at det er lidt fodkoldt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du ikke skal have gulvet op, vil det altid føles koldt, der findes div tæpper som gulvet kan ånde igennem så det ikke bliver en skimmelbombe nede under, men det vil ikke hjælpe alverden, du vil altid skulle have fodtøj på af en art..
Hvis der er plads i højden, så udlæg høvlede, 16 mm forskallinger med 40-60 cm mellemrum og ret dem af. Nu lægger du et trægulv af samme træ, med 3-4 mm mellemrum. Det gjorde jeg i et skur og det holder til en masse. Skyd dem i med 30 eller 25 mm stifter.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis