Vaskemaskine

Hejsa.  Jeg hat en whirlpool vaskemaskine som skriver fejlfinding på udtømning af vand.  Jeg har forsøgt, at dreje dækslet ud til at kommer ind til filtreret,  som forevist i manualen.  

Men men men, dækslet vil ikke lade sig skrue ud. Derimod kan man dreje og dreje og det eneste der kommer (vælter) ud, er vand. Og dækslet forbliver siddende deri.

Jeg har således forsøgt at skrue det tilbage igen, uden held.

Noget, der skulle være ligetil fik mig i afmægtighed til at tvinge dækslet ind ved magt, med en hård genstand (bøjer mig skamfuldt). Det virkede naturligvis ikke, hvorfor maskinen nu fortsætter strejken og vandet siver nu også ud.  

SÅ, hvorfor kan jeg ikke få dækslet ud. Det drejer sig ligesom rundt om sig selv. Kan man evt smøre det med noget? Er det grus rækker andet snask, som har sat sig i dækslets skruetving?

Det haster, da vasketøjet hober sig op..

Ps, whirlpool vil kun hjælpe med servicemontør på egen regning, da den er udløbet garantien. Ingen vejledning 😡

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa.  Jeg hat en whirlpool vaskemaskine som... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøver i morgen bør jeg er mere frisk. Min bekymring gik på,  om der sad slange fast i selve dækslet. Som jeg ser det på videoer,    er dækslet en selvstændig "uafhængig" del og inde bag ved,  sidder filterdæksel som man også skal have ud.  Slangen kan jeh ikke umiddelbart placere i min fantasi.  Mange tak. Skriver når jeg er kommet det nærmere,  forhåbentlig uden at ødelægge noget  🤔😜
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
God ide at " samle kræfter "
Dæksel og trevle si sidder sammen. Slangen fra tromlen kommer ind fra siden i pumpe huset. Det hele foregår inde bag fronten, og måske kan man se det hvis man får maskinen ud, lægger den på ryggen og kigger og fra bunden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du må endelig ikke bruge værktøj her , der er en låsefunktion som du skal aktivere og så kan du let få åbnet op , men alt det står i din brugsanvisning...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Nå, nu fik jeg vristet dækslet ud og har tømt for en liter vand.  Nu kan jeg ikke få filteret ud. Det er ikke til at gribe i noget til at vriste det ud.  Har OVENIKØBET forsøgt at skrue fronten af,  med møje tid og besvær,  idet at jeg ikke har en skraldenøgle, men måtte gøre det bid for bid hvorefter jeg opdager,  at den nederste front er skubbet om bag den øverste således,  at den alligevel ikke kan komme af,  med mindre jeg smider l... ud i haven og bearbejder den. 😡
Så forsøgte jeg nu, at skubbe til filteret, hvorefter det hele blev skubbet ind i maskinen. Og jeg har stadig ikke fået filtreret ud, så jeg kan rense det. Det er fuld af skidt og møg, og jeg fandt som nævnt ovenfor tilmed et søm, som er vristet ud. Men, det her giver slet ikke mening, når man skal kunne rense filter uden problemer.

Der står intet i manualen om,  hvordan filteret kommer ud.  Argggghhhhhhh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/M612WM17E/matsui-vaskemaskine-m612wm17e
Jeg kan ikke åbne linket når hej klikker på det.  Hvad er det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Linker du til ny vaskemaskine pga forsøg på ar rense filter ???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
tror ikke du får det samlet igen, før du får en blodprop
Du skal have maskinen lagt på ryggen så du kan komme op til filter. Trevle si burde hænge sammen med dæksel. Men på grund af alt for meget skidt og søm m.m. så er det gået løs.
Vi er nok i nærheden af et nyt filter . Her er link til nogle forslag men du skal nok have en type på maskinen før du bestiller.
Karl Smart: Hvis det går på allerbedste måde så har du ret. Men der er vi kommet langt ud over når det er fyldt meget eller der sidder skruer eller søm i. Jeg har flere gange måttet tage si ud med vold og så ny i bagefter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis