Vaskemaskine

Hejsa.  Jeg hat en whirlpool vaskemaskine som skriver fejlfinding på udtømning af vand.  Jeg har forsøgt, at dreje dækslet ud til at kommer ind til filtreret,  som forevist i manualen.  

Men men men, dækslet vil ikke lade sig skrue ud. Derimod kan man dreje og dreje og det eneste der kommer (vælter) ud, er vand. Og dækslet forbliver siddende deri.

Jeg har således forsøgt at skrue det tilbage igen, uden held.

Noget, der skulle være ligetil fik mig i afmægtighed til at tvinge dækslet ind ved magt, med en hård genstand (bøjer mig skamfuldt). Det virkede naturligvis ikke, hvorfor maskinen nu fortsætter strejken og vandet siver nu også ud.  

SÅ, hvorfor kan jeg ikke få dækslet ud. Det drejer sig ligesom rundt om sig selv. Kan man evt smøre det med noget? Er det grus rækker andet snask, som har sat sig i dækslets skruetving?

Det haster, da vasketøjet hober sig op..

Ps, whirlpool vil kun hjælpe med servicemontør på egen regning, da den er udløbet garantien. Ingen vejledning 😡

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kikket i min krystalkugle for at finde typen på din vaskemaskine eller et billede af det dæksel, du ikke kan få af, men har ikke kunnet finde noget, så du bliver nødt til at oplyse typen på vaskemaskinen og også gerne et billede af det genstridige låg.

fase
Hej Fabrin. Jeg kan desværre ikke se model nummer,  da det befinder sig på indersiden af vaskemaskinen,  som pt ikke kan åbnes.  Jeg har vedhæftet billeder af vaskemaskine og dæksel.  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Uldal, det har jeg prøvet.  Det drejer ud af indtil et vist punkt, så kommer der ikke længere.  Det skal HELT ud,  og det vil det ikke
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et lignende dæksel på min siemens maskine. Der har jeg engang prøvet at en skrue sad fast i filteret på en måde så man ikke kunne dreje det ud. Jeg var nød til at afmonterer forpladen som dæksel sidder i. Når det kom af kunne man afmonterer en slange der gik ind i filteret og via det hul fik jeg så skruen løs så jeg kunne åbne filteret 

Ask
Du skal bare trække ud i den , så sidder trevlesien længere inde..........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl smart, det ER prøvet. Jeg er nødt til at bruge en spids genstand for at få lirket til dækslet og alligevel lader det syg ikke rokke. Er jo nervøs for at ødelægge genvindet hvis ikke det allerede er sket.  

Når jeg kigger på videoer,  ser det ikke ud til at dæksel har nogen direkte forbindelse til filtreret.  Men jeg ved det ikke.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Dæksel kan sagtens sætte sig fast som askholme beskriver. Det kan være alt for meget snask eller et søm der holder den.
Du skal jo videre med eller uden vold. Skrue den så meget løs som du kan igen, og tag fat i den med en tang. Polygrib tang eller lignende der kan hive hårdt.
Lykkes det ikke så må pumpe / filterhus afmonteres, slangen som kommer ind fra siden skal også af og så skal der fiskes.
Mon ikke lågen kan åbnes efter at program vælger har stået på 0 i 5 - 10  minutter.
Går dæksel i stykker kan man købe en ny.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis