Vaskemaskine

Hejsa.  Jeg hat en whirlpool vaskemaskine som skriver fejlfinding på udtømning af vand.  Jeg har forsøgt, at dreje dækslet ud til at kommer ind til filtreret,  som forevist i manualen.  

Men men men, dækslet vil ikke lade sig skrue ud. Derimod kan man dreje og dreje og det eneste der kommer (vælter) ud, er vand. Og dækslet forbliver siddende deri.

Jeg har således forsøgt at skrue det tilbage igen, uden held.

Noget, der skulle være ligetil fik mig i afmægtighed til at tvinge dækslet ind ved magt, med en hård genstand (bøjer mig skamfuldt). Det virkede naturligvis ikke, hvorfor maskinen nu fortsætter strejken og vandet siver nu også ud.  

SÅ, hvorfor kan jeg ikke få dækslet ud. Det drejer sig ligesom rundt om sig selv. Kan man evt smøre det med noget? Er det grus rækker andet snask, som har sat sig i dækslets skruetving?

Det haster, da vasketøjet hober sig op..

Ps, whirlpool vil kun hjælpe med servicemontør på egen regning, da den er udløbet garantien. Ingen vejledning 😡

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa.  Jeg hat en whirlpool vaskemaskine som... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Erik,  jeg har fået haft tippet maskinen og påmonteret det hele igen.  Det viser sig,  at der ikke findes  nogen trevlesi og ej heller slange. Jeg har fjernet bord og hylder,  for at få skidtet ud.  Nu er der til gengæld renere i vaskerummet, end andre steder i huset.  

Vedr fejl, lyser den ikke længere i fejl, men til gengæld lækker den nu vand fra dækslet. Jeg så ellers frem til endelig at få vasket tøj.  

Jeg har gjort alt nu,  og det skulle egentligt bare være så simpelt.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når der er et dæksel, så går det ind til det man kalder trevlesi. Det sidder sammen med pumpen der pumper vand ud af maskinen. Pumpen er lige under sien. Vandet kommer oppe fra vaskekarret i en fleksibel slange og går ind i siden på Trevlesiens hus, og derfra i en grå slange som ender i afløbet.
Det er ikke en si som den du har i køkkenet, du kan se hvordan den ser ud ved at følge mit link til en af de firmaer der handler med reservedele.
Du må jo nu have fået lugen åben, så kan du se maskinens type, og eventuel bestille reservedel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik,  der ligger et billede af det som jeg troede var et filter,  trevlesi.  Det er det så ikke.  Det er urokkeligt  og sidder fast på pumpe.  Jeg har haft pumpen skubbet ind efter at have løsnet den der plade forneden, som foreslået og som åbenbart sad fast på pumpen. Det er renset  derinde, haft den helt tippet og efter fjernelse af dæksel, men den lækker nu med vand.  Det holder ikke tæt.

Skal jeg virkeligt betale en service,  efter alt det arbejde. Det er dækslet,  som driller.  Der sidder ikke noget derinde.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg kan godt se et billed i dag kl. 14-11 af ydersiden.
Du skriver bare at der ikke er slanger m.m. og det mener jeg ikke du har ret i.
Jeg vil tro at den del du viser billede af skal skrues lidt med uret, Jeg vil også tro at det dæksel der er trukket af kan gøre det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis