lydisolering mod loft fra kælder til stueplan

jeg skal have sat nyt loft op i kælderen og selv om der er baumadæk imellem etagen så kan man stadigvæk høre når noget går ovenpå.
Jeg tror ikke der er noget isolering i, imellem gulvet i stueplan samt baunadækket.
Jeg vil derfor ligge noget isolering imellem i kælderen.
Er der noget loft der isolering mod lyd bedre end andet? Gipsplader skal det ikke være
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke gips? 2 lag gips ville ellers gøre en stor forskel da det er ret tungt og vil derfor dæmpe vibrationerne i gulvet og lyd er jo vibrationer, i luften, som bliver transporteret gennem din etageadskillelse.
Lyden af at nogen går på gulvet ovenover, er det stort set umuligt at blokkerer for, med mindre man har tung etage adskildelse (beton gulv)
materiealer der er gode til at dæmpe lyden: Gips, sten/glas/mineral uld, troldtek, stillestående luft generelt

 

som skrevet har vi baumadæk imellem kælder og stueplan, altså beton. Ovenpå kælderen er vores stue og de gamle strøer og spånplader og strøerne er lidt langt fra hinanden og samtidig ingen isolering under, så tror måske det er en af grundene til det kan høres.
Jeg har tænkt mig at isolere med 50mm bats mod loftet i kælderen og havde egentlig tænkt på ludet rustikloft.
Grunden til at jeg skrev ikke gips, er mere fordi det ikke passer til huset og den "røde" tråd.
Havde påtænkt lidt troldtekt men syntes stadig det hører mere til i en garage, hvor jeg selv har det.
Det må vel også dæmpe noget med isolering mod loft?
Ja, isoleringen mod loft vil også dæmpe lyden.
Vær dog OBS på det er de faste materialer der berører hinanden, der sender lyden videren, så hvis du "bare" skruer det hele fast i loftet, så er der stort set ingen virkning af isoleringen, da lyden så vandre i skrue/træ/beton forbindelse, lige som de  "telefoner" man lavede førhen  som barn med 2 plastik kopper og en snor

 

hvordan skal det så monteres for at få den bedste virkning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis