Gasbeton / porebeton elementer som bagmur armering

Hej,

Jeg er ved at renovere et gammelt 60'er hus hvor der er gas/porebeton bagmursvægge, 50brede og fuld højde hele vejen rundt, der er nogle der er revnet lidt i samlinger efter at vi har brækket de indvendige vægge ned...

Hvordan kan jeg armere samlingerne … planen er at de skal filses, nogle foreslår netpuds… men er det forkert af mig at tro at jeg blot kan smide en selvklæbende armeringstape på og derefter køre over med noget til at filse med?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej, Jeg er ved at renovere et gammelt 60'er hus... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den garanti man kunne give på de siporex vægge var at de med sikkerhed ville lave revner. 
Den garanti gælder for både Siporex og Gasbeton i etagehøje elementer, Men kan undgås ved at lave opstillingen efter fabrikkens anvisninger.  

fase
Brug nu den anbefalede lim og bølgesømmene.

Og når du fortæller du reelt har fjernet alle tværgående, og stabiliserende væge, så byg STRAKS nogle ordentligt forankrede bjælke trekanter vinkelet på dine indermure for at sikre dine mure ikke sakser og ligger fladt med taget som en lille hat.... Gør det for din egen skyld... en kraftig vind, storm vil kunne forvandle dit hus til en stak murrokker på meget kort tid.....

MVH Njord
njord skrev den 18-11-2019 21:14:09

Brug nu den anbefalede lim og bølgesømmene.

Og når du fortæller du reelt har fjernet alle tværgående, og stabiliserende væge, så byg STRAKS nogle ordentligt forankrede bjælke trekanter vinkelet på dine indermure for at sikre dine mure ikke sakser og ligger fladt med taget som en lille hat.... Gør det for din egen skyld... en kraftig vind, storm vil kunne forvandle dit hus til en stak murrokker på meget kort tid.....

 Jeg har svært ved at få lim ind i de revner der er det er kun samlingerne der er kommet frem der er ikke en decideret sprække...

der bliver lavet indvendige vægge næste uge og jeg er klar over at vindtrykket har noget at sige på et helt bart hus

mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hvis du ikke kan få lim ind i de revnede samlinger, kan du skære dem op med en vinkelsliber, Når der er en revne, har elementerne ikke forbindelse med hinanden, og kan derfor ikke støtte hinanden.
Be Smart - Not Stupid.. 


fase
S. Fabrin skrev den 18-11-2019 21:32:38

Hvis du ikke kan få lim ind i de revnede samlinger, kan du skære dem op med en vinkelsliber, Når der er en revne, har elementerne ikke forbindelse med hinanden, og kan derfor ikke støtte hinanden.
Be Smart - Not Stupid.. 

Mit argument var jo netop når der ingen sprække men kun delvist var en revne at det måske ikke var nødvendigt med at skære op og fylde med lim, men at kunne nøjes med armering i samlinger som jo også er beregnet til gasbeton..?:-)


Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis