Hjælp til vand-/drypnæse eller startprofil

Hejsa

Da jeg er ved at planlægge monteringen af en ventileret facadebeklædning på min gavl, vil jeg høre, om I har gode idéer, til hvor vidt jeg skal/bør bruge en profil nederst?

Beklædningen kommer til at bestå af 40cm bredde "brædder" (af 6mm tyk Rockpanel) monteret lodret. Jeg går nu og pønser på at montere en z-profil nederst, for at styrke underkanten af beklædningen (den monteres delvist over et vinduesparti)
Jeg har set disse: https://www.fixdithus.dk/products/11-mm-z-profil-pladesamler?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=EAIaIQobChMI4bSPx-Lx5QIVdsO7CB1ZQQG6EAEYASABEgK3WvD_BwE&variant=12642426650726 Men ville gerne finde dem i tilnærmelsesvis samme farve som pladerne (ral7016)..
Desuden kunne jeg godt tænke mig at profilerne havde et opbud nederst, for at styrke dem lidt, men det er temmelig svært at finde, åbenbart..

Har I gode idéer? Eller kommentarer, til om det er omsonst, med profilerne nederst🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til Profilmetal. De er hurtige, nemme at tale med og laver fremragende produkter til en overkommelig pris. Jeg har fået lavet vandnæser i specialmål flere gange med succes. PS: dette er ikke en reklame, blot en god oplevelse,

 

Tak for svar
Profilmetal var også mit første bud, men de bukker åbenbart kun ned til 25mm.. og jeg er jo ude efter noget mellem 9 og11

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har du spurgt dem? Under alle omstændigheder behøver du nok være rigtig, rigtig opmærksom på nederste kant af pladerne. De bør være totalt forseglede, da uundgåeligt vil opsuge fugt gennem tid og deformeres.

 

Den lokale tømmerhandel xl-byg har dem her 
i 1m længder med udskæring så de kan samles så mange man vil. De fåes til forskellige pladetykkelser. Jeg har malet dem med det samme som pladerne = biltemas olieemulsions maling. det holder bedre på metallet end på træet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
uldal skrev den 18-11-2019 08:34:51

Har du spurgt dem? Under alle omstændigheder behøver du nok være rigtig, rigtig opmærksom på nederste kant af pladerne. De bør være totalt forseglede, da uundgåeligt vil opsuge fugt gennem tid og deformeres.

 Ja, jeg har spurgt, det var oplagt, da jeg formentlig, skal have en sålbænk, fra dem alligevel..
Rockpanel, burde ikke opsuge fugt, og deformeres (Ja, det er bevidst, at jeg skriver "Burde" :-) )
Jeg er nok ude i en ufarvet/umalet løsning, som jeg så spraymaler.. de sidder kun 2,5 meter over jorden, så de bliver meget synlige, derfor forestiller jeg mig, det pæneste resultat vil blive med Spraymaling.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også