Nyt slidlag på garage gulv

jeg har fået et mindre træt slidlag på mit garage gulv, og det smuler mere og mere.

Hvilken løsning vil være optimalt, til at få en pæn ny overflade, jeg ville jo meget HELST gerne slippe for at skal til at banke overfladen af på 49kvm da gulvet ser mere eller mindre ud som på billedet i den ene halvdel , da den anden del kun bruges til gå på og ingen tung trafik.

Hvor meget skal renses væk før der kan lægges evt et nyt lag på 1 cm eller vil det være for tyndt ?

input søges

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ville nok give det en tur med højtryksrenser og epoxy
Du kan jo også ligge fliser/klinker på...
Men ellers findes der forskelligt flydebeton, men kender ikke så meget til det.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde tilsvarende huller/revner i mit garagegulv.
Jeg valgte at banke de værste revner fri for løs materiale. De dybeste huller blev fyldt ud med færdigbeton og lod det tørre.
Så primede jeg gulvet med betonprimer og blandede en lidt tynd blanding af færdigbeton som hele gulvet fik et tyndt lag af. Efter nogle timeres tørring (lavede det en skoldhed sommerdag) gik jeg ind og "glittede" overfladen så den blev nogenlunde jævn.

Jeg fik et hæderligt resultat selvom det selvfølgelig ikke er hverken vandret eller helt lige, så er det godt nok til at jeg kan leve med det.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mit garagegulv var næsten værre, med en stor del frostsprængt. Jeg støvsugede alt løst væk primede med forankringsgrunder og lagde selvnivelerende gulvspartel ud det fungere fint og det kan holde til en garagedonkraft.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 18-11-2019 20:10:04

Mit garagegulv var næsten værre, med en stor del frostsprængt. Jeg støvsugede alt løst væk primede med forankringsgrunder og lagde selvnivelerende gulvspartel ud det fungere fint og det kan holde til en garagedonkraft.

 hvor tykt et lag udlagde du i selv nivellerende spartel  og kan det holde til en bil på 2300kg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej. Der er nok mellem1 og 4cm. Om det  kan holde til 2300kg kan jeg ikke udtale mig om. Den tungeste bil jeg har haft inde er en polo 9n. Men jeg kan bruge en donkraft på de små jernhjul og køre med palleløfter, med 900kg på. Det er super vigtigt at gulvet bliver primet ordentligt, så vandet ikke suges ud af spartlen. Jeg brugte noget forankringsgrunder som det fik af 2 gange sprøjter ud med en tryksprøjte til frugttræer. Du kan nok få noget som er specielt til den pågældende spartel og er du nervøs så køb det. Jeg lagde også plastic ud for at det ikke skulle tørre for hurtigt. Man kan også få en pigrulle som man køre i det med for at få luft ud, Men det brugte jeg ikke.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ja det er jo kun en vej og det er at prøve det ad om det virker , kan jo altid dele det i 2 felter i værkstedet. :-)
Hej.
Hvis i stadig er med på tråden her selvom den er gammel, hvordan gik det så med løsningen?
 
jeg har lidt samme problematik,- dog en gammel rende i en stald der har forskellige højder, som jeg skal have fylddt ud. Nogle steder er den kun 0,5cm, andre steder 5 cm. Og jeg vil helst ikke til at skulle banke det op. Det skal ikke kunne holde til andet end persontrafik

mvh Jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også