Udskiftning af mursten

Hejsa,Jeg håber i kan hjælpe mig med dette.Vi har købt hus for et års tid siden, og jeg skal til at skifte en del mursten. I “garagebygningen” dette er en tilbygning fra 1976, men huset er fra 1965, de ligner de samme mursten, men på huset er der tilbage lagte fuger.
Jeg skal skifte murstenene næste år, samtidig skal vi fuge det hele om! Jeg ville bare være ked af at skulle bruge nye mursten, som tidligere er blevet brugt.
Håber der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Rob Vloet
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For det første kan jeg slet ikke se grunden til at fuge hele huset om. På billeder ses kun ganske få skader der nemt kan repareres. Desuden tror jeg at garage passer så godt som muligt til resten.
Der er masser af huse fra den tid med tilbagelagte fuger og det fungerer udmærket.
Det er et meget stort arbejde at udskifte mursten, og selv om du køber brugte sten vil de stadig ikke ligne. Tidens tand med skidt og solfalmning her jo gjort sit i di sidste 43 år..
Hvis i vælger at udskifte alle facader på huset, så er nye mursten eneste mulighed og det hele bliver ensartet.
Så eneste grund kunne være at pengepungen er for fed, så den strammer i baglommen 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,
Tak for det, der er rigtig mange af fugerne der er revnet og mange huller i, jeg har bare lige taget nærbilledet af hvor det ser ok ud.
Så for at skaderne ikke bliver værre, så vælger vi at skifte fuger, og i samme ombæring, vil jeg selv udskifte de “dårlige” mursten, og har alt det rigtige værktøj til det, så det er nemt nok.
Vil bare finde en mursten der passer nogenlunde, men helst den samme sten☺️☺
Jeg kan tilføje at jeg lige har kigget i byggepapirerne, og huset er bygget af Tjæreborg huse, men lukkede i 1971
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis