Lysdæmper. Hvad gør jeg forkert?

Jeg er i færd med at skifte fra en almindelig kontakt til en skydelysdæmper fra LK. Jeg har sat ledningerne, som de sad i kontakten før. Efter udskiftningen kan pæren lyse, men jeg kan ikke tænde eller slukke. Dæmp virker heller ikke. Jeg tænker, at jeg nok ikke har forbundet det korrekt.

Jeg har sat brun fra lampen i L i dæmperen sammen med fasen fra stikkontakten under dæmperen. I den med bølgen har jeg den grå ledning fra lampen. Se billeder af ledningerne her:

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tusind tak for hjælpen. Det er meget værdsat! 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glemte at præcisere, at der kun er en kontakt til lampen. Ingen korrespondance. 
Jo, men den sidder (og sad også før jeg skiftede til dæmperen) i stikkontakten under lysdæmperen. 
Prøv at tage et billede af lampeudtaget. Det burde virke hvis lampen er tilsluttet blå og grå. Hvis lampen er tilsluttet blå og brun, så vil den lyse konstant.
Jeg kan ikke se ledningernes farve i lampeudtaget. Det er et almindeligt LK lampeudtag, hvor lampen er sat i N og L. Der er tre klemmer i lampeudtaget. Den sidste (formoder jeg) er jord. Den er ikke forbundet her. 

Jeg vil helst ikke til at skille lampeudtaget ad. Den sidder lidt højt og er ikke sådan lige at komme til at arbejde i. Det var lidt en kamp, at få forbundet lampen...

Kan jeg prøve andet?
Annonce
Det kan sagtenes være dine pærer, er det LED?
Det er ikke alle der virker med dæmper.
Der står DIMMABLE på æsken hvis de kan. 
Det er en dæmpbar pære. Den har været brugt med en dæmper. Og den er også LED. Jeg har også skruet den i en anden lampe og sikret, at den fungerer, som den skal. Så pæren er udelukket som fejlkilde. 
Nummeret bagpå dæmper tyder på at det er en mek.S 300 LR . ( jeg har før taget fejl af det nummer   ) Hvis det er tilfældet så kan den ikke fungere på LED pærer. Den bør hedde LEDS 120 VA.
Hvis det er muligt kan du teste med en gammeldags pære. Det kan være i lampen med kan også i forbindelse med test, forbindes til den blå nede ved stikkontakt og den med bølge UD i dæmper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er en LED-S 120 VA, så den burde fungere fint med en LED. Har for god ordens skyld rodet i skuffen med gamle pærer og testet med en god gammeldags en. Det gør ingen forskel

Den dæmper volder nogle flere problemer end først antaget.. :/
Hvad er watt-størrelsen på din LED lyskilde?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis