Få gang i blandesløjfe

Hej alle sammen

På det ene badeværelser med gulvvarme sidder der en blandesløjfe der ikke rigtig vil. Det er sådan man bruger når man konvertere fra radiator til gulvvarme. Det skal siges at selve "messing huset" er så varm man ikke kan røre ved den uden at brænde nallerne.
Der er lys i dioden hvilket burde indikere pumpen kører. 

Der er tale om en wirsbo up15-14b

Hvad jeg har prøvet:
Motionere stiften, denne går frit
Tænde slukke pumpen flere gange
Udlufte ved hjælp af udluftning skruen både med pumpen tændt og slukket
Slå på den

Men intet virker. Kan det være selve pumpen der er defekt eller kan jeg prøve noget for at få liv i den igen?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du høre at pumpen kører? Hold evt. en skrutrækker på pumpehuset og læg øret til skaftet. Så skal du tydeligt kunne høre forskel på tændt og slukket pumpe.

Søren O
Ja man kan godt høre "noget" men jeg syntes også sagtens det kunne lyde som en pumpe der forsøger at køre rundt. Altså lyden af en blokeret elektrisk motor hvis det giver mening.
Men om pumpen bare lyder sådan når den fungere korrekt kan jeg ikke svare på
Er det lige pludselig at det ikke virker?
Hvis pumpen ikke har kørt længe, kan den godt være "groet fast".
Du skulle vel ikke være heldig at have en pumpe med en stor skrue i centeret af forsiden. Har du det, kan skruen normalt skrues ud, og med en skruetrækker kan pumpen drejes løs. Det kommer kun lidt vand ud, og du skal ikke tømme anlægget.

Søren O
Det er på et gæstetoilet hvor vi nærmest aldrig kommer, så jeg er usikker på hvornår det holdt op med at virke. Jeg er dog ret sikker på det virkede da jeg tændte for centralvarmen.
Der sidder ikke nogen skrue i enden man kan skrue ud desværre. Måske hvis man vipper hele pumpen ud, det ser ud til selve elektronikdelen kan pilles af, så måske der sidder en skrue inde bagved.

Jeg undrer mig dog over at "messinghuset" er så varmt, det er så varmt man ikke kan røre ved det. Meget varmere end vandets fremløbstemperatur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis