Spotlampe men ingen lampeudtag i loft

Hej. Er ny på forummet, men har jævnligt fulgt med. Har et (sikkert dumt) spørgsmål, som jeg tror at I kan hjælpe med.
Jeg er netop flyttet og har tænkt mig at sætte en spotskinne lignende den på billedet op i loftet.
Problemet er, at jeg kun har lampeudtag i væggen. Hvordan føres ledningen ind i lampen? Jeg er endnu ikke støt på en lampe med "hul" til ledningen. Jeg spurgte varmemesteren, og han foreslog, at jeg borede hul i lampen, som jeg førte ledningen gennem, men det lyder som en noget uaftoriseret løsning på det. Desuden bliver det næppe pænt, og når det kommer til strøm synes jeg, at man skylder sig selv (og sine naboer i opgangen) ikke at lave noget der kan medføre brandfare.Hvad findes der af løsninger? Hvis man bare fører en ledning fra væggen under lampen kommer den jo til at "svæve" i den side hvor ledningen føres ind.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at finde en skinne med hul til ledningen i en af siderne, hvis du ikke allerede har købt skinnen.

fase
Har du loft som den på billedet så skal der helst hul i lampen.
Er det Træloft er der udfræsninger på langs og der kan godt smutte en ledning den vej op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis