vand på offenlig vej

Hej.

Her i den lille by jeg bor, har vi et sving på vej ned af en bakke, svinget bliver fyldt med vand når det regner i længere periode. Der kan på det dybeste sted godt være 20cm vand. ikke super fedt, vandet løber også videre ned i min indkørsel hvor det trækker jord med ned i afløbsriste ovs.

Jeg skrev til kommunen for hjælp, og de har så fint sat et "vand på vejen" skildt op.
Dette har sjovt nok ikke hjulpet.

Nogen der ved hvad er kommunen forpligtet til? jeg har prøvet at søge på nettet, men har ikke fundet noget brugbart

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg husker gør kommunen ikke noget ved, at vandet render den naturlige vej, forstået på den måde, at løber det ned over en mark, og hen over en vej, og evt ned af vejen regnes det for naturens orden.
Men du kan jo klage til kommunen, er du heldig gør de noget ved problemet.

Vi prøver igen, i morgen --
tak, det med vandet løber ned i indkørslen er til at lave med, men når der ligger 20 cm vand på kørebanen, er det et spørgsmål om hvornår der bliver et sammenstød fordi billisterne vil undgå det.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Det er så der hvor færdselsloven kommer i spil, at man ikke må undvige sin kørebane af den årsag, men at man derimod skal sænke farten.
Men Ja, det er trels at sidde og være tilskuer til sådan noget potentielt kan ske, når man ved at der ville kunne gøres noget ved det, ved at etablerer et ekstra afløb.

 

Kommunen er såvidt jeg ved forpligtet til at sørge for afvanding af vejen. Dette må ikke foregå gennem din indkørsel men skal foregå langs vejen. Du skal gå i dialog med vej og park om en fornuftig løsning på problemet. Vær konstruktiv i din henvendelse det hjælper gerne

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for svarene.

jeg har snakket med beboere der har vokset op her, og de siger alle at det er et kommende problem de sidste år, men tager fat i kommunen og beder dem om en løsning, jeg ved der er flere der har kontaktet dem i året.

Jeg havde egentlig tænkt mig at tilbyde de kunne udlede vandet til min sø, men har fundet ud af at den offentlige bygning der ligger her, har blytag og tagvandet bliver udledt der + alt det mikroplast fra vejen er nok ikke en god ide at pumpe ud i en sø med frøer,padder og guldsmede :/

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis