Fuglestop under tegltag

Hej.
Jeg har et problem med gråspurve, der er begyndt at bygge reder i mit tagudhæng.
Jeg har Benders cementtagsten på taget, og det er mellem disse og udhængsristene, fuglene er begyndt at bygge reder. Det er især over min indgangsdør, at det er et problem. Findes der noget man kan komme op under tagstenene, uden at man skal have tagstenene af?


mvh.
RB
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej jeg er ret sikker på at den rette vej er at tage 1-2 rækker tagsten af. Men det er normalt heller ikke noget problem når man lige har luret princippet med den fjeder der sikkert sidder på bagsiden.
Du må meget gerne stoppe for fuglene men ikke for den friske luft der skal holde dit tagrum tørt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.
Jeg er ikke meget for at skulle til at tage tagstenene af huset. De fuglegitter, der bliver omtalt, er det noget, der kan monteres uden at fjerne tagsten? Jeg har set nogen på hjemmesiden for Jem og fix, er det sådan nogen?

mvh.
RB
Det er denne type du skal bruge. Du kan jo købe en rulle ( findes hos alle byggemarkeder ) og se om du kan få det op i klemme under nederste tagsten uden at tage stenen af. Normalt skal den skrues fast, men det er ikke helt godt hvis du har fodblik der afslutter dit undertag. Så vil der kunne trænge vand ned til din konstruktion vis skruehuller.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej René. Lykkedes det at få monteret fuglegitteret? Jeg har samme problem og ligeledes tagsten på taget som jeg nødigt vil til at tage af. Her er et billede af, hvordan det ser ud hos mig. Kan jeg bare klemme fuglegitret op under stenene og slå det fast på den nederste lægte af udhænget? 

Annonce
Det vil sikkert være muligt at skrue fuglegitter på den konstruktion.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-05-2020 21:08:58

Det vil sikkert være muligt at skrue fuglegitter på den konstruktion.

 Jo, men som jeg forstår det skal "piggene" ind under tagstenene? Eller hvad? Kunne jeg måske sætte det omvendt? Altså skrue bundkanten på den yderste liste og lade piggene gå udad langs tagstenene og over kanten til tagrenden? 

Det skal vendes mod tagrenden ja, hvis det vender modsat kan fugle evt. flyve ind, men ikke komme ud igen.
Jeg prøver at set om det kan lykkes :-) Tak for svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis