Fugtspærre i betongulv/terrændæk

Skal have lavet et udhus, som ligger på megen våd jord og hvor grundvandet står højt. Mangler derfor råd mht hvordan jeg bedst muligt sikrer, at der ikke trænger fugt/vand op gennem terrændækket/betonen.  Betonen skal udgøre det færdige gulv, men hvordan spærre jeg bedst, så der ikke trænger vand op nedefra?

På forhånd tak.

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beton blandet rigtig og udlagt i 10 cm tykkelse er pr. definition vandtæt. Jeg ville dog udlægge en fugtmenbran inden betonstøbningen.

Søren O
Søren O skrev den 15-11-2019 22:35:49

Beton blandet rigtig og udlagt i 10 cm tykkelse er pr. definition vandtæt. Jeg ville dog udlægge en fugtmenbran inden betonstøbningen.

 Ja, det burde være rimelig vandtæt, men eftersom der er reel risiko for at huset vil stå "på en sø", så vil jeg gerne hvis muligt, sikre mest muligt mod at der trænger fugt op. Det er et udhus som umiddelbart ikke skal opvarmes, men ønsker at undgå fugt i større stil.  Spørgsmålet er bare hvad løsningen er, er det bare en tyk folie som der støbes ovenpå eller er der andre muligheder?


 

Terrændæk af 100 mm beton m. rionet placeret

Uden at kloge i det har jeg hørt at fiberbeton er rigtig godt til at undgå grove revner, men pladre dem ud til mange langt finere. Måske det kan hjælpe på tætheden.

Ingeniør født med ti tommelfingre
Som Søren skriver er 10 cm. beton vandtæt. Under betonen vil jeg nok lægge et 10 - 15 cm. kapilarbrydende lag ud. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis