Nyt design i forum

Lige om lidt bliver forummet opdateret med nyt design.

Målet er, at gøre indlæg og forumoversigter mere overskuelige både på computer og mobil. Her er nogle af tankerne:

Der laves grå baggrund på hele siden og hvide felter med indhold/indlæg. Det skulle gerne gøre det mere overskueligt fordi indholdet bliver fremhævet (og pænere, vil nogle mene).

Oplysninger om et indlægs forfatter (til venstre for indlægget) fjernes og indlejres i toppen af indlægget:

Før:
Efter


Skulderklap, anmeld og ret knapperne er samlet og flyttet ned under indlægget.

Første indlæg i en tråd vises ALTID (også på side 2, 3 mv.) og der er tilføjet en status og evt. sideskifter under første indlæg.
Står man på side 2, vil første indlæg (trådstarters) være "foldet sammen", så det ikke fylder så meget, men kan foldes ud i fuld højde hvis man vil. I dag kan man nemt overse det oprindelige indlæg, hvis ryger ind på side 2 i en tråd.:

Det er under udvikling og kan ændres, så råb gerne op med feedback og ønsker  

Senere kommer opdateret forumoversigt.

Mvh. AllanE
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå ja, og så er visning på iPad/tablets forbedret en del....især når man holder enheden "lodret".

Mvh. AllanE
Det ser fint ud. Men kunne man ikke simplificere det lidt, ved helt at undlade "side" opdelingen med 10 indlæg på hver side? Så kunne man slippe for gentagelsen af spørgsmålet øverst.

Et hurtigt kig i oversigten viser, at der stort set ikke er nogen tråde, som er på mere end 30 indlæg. Når der er så få indlæg, hvad er formålet så egenligt med sideopdelingen? Er det ikke et levn fra en tid, hvor det tog lang tid at downloade siden?
Jeg læser ofte tråde bagfra, hvis der er kommet nye indlæg i en tråd, jeg allerede har læst. Og her er det lidt besværlig at man først skal skifte side tilbage, og dernæst scrolle ned i bunden. Det ville være lettere bare at scrolle baglæns (sideskifteren i toppen er dog en forbedring i denne henseende)

Tænker også at det i forhold til søgemaskiner må være en fordel, at alt er samlet på én side. Søger jeg på "a og b", så får jeg vel ingen hits, hvis "a" er på side 1 og "b" er på side "2"?

Det er sjovt, at du nævner det. For jo, udviklingen springer fremad og båndbredden er høj. Derfor burde download-tid mv. ikke være relevant mere.

Men flere og flere bruger mobiler nu - faktisk har antal af besøg på LDS fra en mobiltelefon overhalet computere nu. Og mobiler er typisk langsommere mht. download, men måske vigtigere, langsommere når det kommer til at "opbygge" siden. Så vi er lige hoppet nogle år tilbage i tiden og skal til at tænke på lav opløsning, downloadtider mv.

Jeg overvejede faktisk for et par måneder siden, at hente flere indlæg og måske helt droppe side-inddelingen. Men Google ranker hjemmesider efter (bl.a.) hastighed og LDS klarer det fint for computere og middel for mobiler. Antallet af elementer i kildekoden bag en side spiller ind og når jeg bruger diverse værktøjer til hastighedsmåling, er én af anbefalingerne at reducere antal elementer på siden. En side med 10 indlæg består typisk af over 1200 "elementer" (i HTML-koden). 20 indlæg vil fordoble antallet og gøre siden tung - især i tråde med billeder. Så det droppede jeg igen.

En anden løsning er såkaldt "lazy load" / "infinity scroll", hvor indlæg hentes i takt med at man scroller ned. Der er dog nogle ulemper ved den løsning og vil kræve en meget stor ændring af hele teknikken bag den nuværende version af LDS.

Mvh. AllanE
Den grå body baggrund og hvid element baggrund fungerer godt. Husk #indlægsnummer.

Jeg synes ikke om højre reklameblok. For dominerende ift hovedindholdet.
Jeg har aldrig forstået at udviklere/hjemmeside ejere vil afgive den bedste placering på ens hjemmeside til reklame, i stedet for selv at bruge den til det noget af det bedste og mest essentielle indhold man selv har at byde på og lade kvaliteten blive fremhævet.

Reklamerne generer mig yderligere når de er animeret eller skiftende. Det får mig ikke til at klikke eller tænke godt om produktet. De generer og er for distraherende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Allan

Prøv lige at kigge på link funktionen når man besvarer et indlæg og vil indsætte et link.
Link boksen skalerer på en uhensigtsmæssig måde, hvor den blokerer for sig selv.

Det gælder for Chrome på Android. 

Elektronikteknikeren
Tak, Gregeren. Jeg kigger på det.

christiannielsen og ev elmand: Vi kan ikke undvære reklamerne - det er dem der holder LDS kørende. Det er en svær balance at ramme det rigtige antal og placeringer af reklamer, som både gør det interessant for annoncører og samtidig ikke forstyrrer for meget. Som jeg skriver i en anden tråd, har vi fået ny samarbejdspartner vedr. annoncering på LDS. Vi tester en række forskellige opsætninger af i øjeblikket, herunder placeringer og antal reklamer. Så jeg vil MEGET gerne have feedback fra jer i den kommende tid, så vi rammer den rigtige balance.

Lad os samle indlæg om reklamerne i denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/228623/s/udenlandske-reklamer


Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis