Åndsvag styretøj på UTV´er...

Køre pt. rundt i sådan en UTV´er her (i mark, skov, eng o.lign.) og sommetider osse på vej. Det underlig er at ligeså snart den kommer på almindelig asfaltvej, trækker styretøjet (forhjulene) enten til den ene eller anden side - nogen der ved hvad det fænomen skyldes? fordi på fx. grusvej oplever jeg ikke de nykker. 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek lufttrykket i hjulene, eller kunne de tyde på at styretøjet skal justeres, hvis det da kan det på sådan et køretøj.

Vi prøver igen, i morgen --
du skal have en styrtøjsudmåling. dine forhjul løber ikke parralelt.
Tak for svar alle sammen, men jeg tror ikke styretøjet kan justeres (det er meget simpelt konstrueret), og jeg tror Kermit muligvis er inde på noget rigtigt, for når jeg køre (som død og helvede) i mudder er der ingen udfordringer med styretøjet.  

Ps. Prøver lige at sænke dæktrykket for at se om det gør en forskel.
Nu skriver du styretøjet er simpelt opbygget. Kunne det tænkes at en af armene er slået skæv? Mindes der var en tråd om en havetraktor med samme problem hvor armen ved det ene hjul var blevet skæv. Det var da værd at checke. Når nu du slev siger du kører som død og helvede skal der jo ikke meget kant til at give et ordentlig "knuk". 😉

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
"død og helvede" = jeg skal fremad - akkord.   Hvis den ene arm er bøjet tænker jeg den kun vil trække til den ene side, modsat som nu hvor den trækker til begge sider.
Hvis der sidder en forbindelsstang mellem hjulene og den er bøjet, vil hjulene stadig følges ad.
Tjek også om der er sløre i ophæng og lejer.
Er det en Kawasaki som på billedet, eller andet fabrikat ?

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det er denne her https://www.kawasaki.dk/da/products/MULE_Arbejdsk%C3%B8ret%C3%B8j/2019/Mule_SX_4x4/overview?Uid=0954Cl0OWFEJDFEJXw4MXFENClFbC1kLDlhaW1gLClxcUQ4  ser lige der åbenbart er 5 års garanti, så måske er der en løsning i vente på problemet. 
Ja så burde tingene jo være i orden, når det er en Kawasaki.
Er problemet der både med 4 og 2 hjulstræk ?

Vi prøver igen, i morgen --
Tror ikke der er garanti på en bøjet styrearm.
Hvis dine hjul ikke sporer rigtigt, vil det hjul med den bedste friktion styre. Hvis der er nogenlunde ens friktion på begge hjul, kan du opleve at dit køretøj ikke "kan vælge side" og bliver "utilregnelig".

Søren O
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis