Nyt dørhul i indendørs ikke bærende væg.

Hej.
Jeg skal have lavet et nyt dørhul i en ikke bærende murstensvæg (indendørs). Jeg har kort snakket med en murer om at det nok vil være fornuftigt at sætte et ståltegl op, på trods af at muren ikke er bærende. Er der nogle her der kan give mig en kort vejledning i hvordan jeg griber projektet an. Er det blot at lave hullet, skære/ banke ud til ståltegl, få muret op omkring og så sætte døren i? eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Jeg har ingen erfaring med netop dette, men har altså en mures ord for at væggen ikke er bærende og derfor ikke behøves understøtning el.
På forhånd tak.
De bedste hilsner
Emil Davidsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bæreren skal gøre, et at holde al murværket over døren oppe. Nu ved jeg ikke, om du vil save lodret gennem muren til hullet, eller pille sten ud og mure efter. Men afsæt totalhøjden af døren med karm og fjerne en halv sten i siderne over ​​​​hullet. Fjern rækken af sten i samme højde over hullet. Læg en bagmursoverligger op og mur den til for oven og i siderne.

 

Mange tak for svar.
Ja det var nemlig også hvad muren sagde i forhold til overligger. Jeg regner med at kunne save med en bajonetsav - evt vinkelsliber. Jeg vil starte med at købe en bagmurs overligger. Tak for det. 
EDN ENDELIG bajonet ikke vinkelsliber!!! Du har støv overalt. Ganske vist støver det at save, men slet ikke som en sliber. Hæng et par våde lagner op omkring arbejdsstedet, det tager en masse. Bor for med et langt murbor hele vejen ned 4-5 steder og få en kontrollant på bagsiden. save har det med at rende til siden. Eller søm et stykke forskalling langt stregen på bagsiden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis