Temperatur og øl?

Jeg har ofte mine øller til at stå ude på min altan, så er de kølige uden at fylde i køleskabet.

Men nu her der så småt er nattefrost er jeg i tvivl om de kan tåle det? Alkoholen i sig selv er jo "antifryser" men hvor meget frost må der være uden de "frostsprægner" - og jeg bør tage dem ind om natten i al fald ?
Jeg har ofte mine øller til at stå ude på min... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På mit gamle stamcafe på  Mallorca blev fadøllet altid severet i tykke lerkrus som stod i en fryser , det holdt øllet rigtigt koldt i lang tid.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
..og så feder en iskold øl vist heller ikke så meget som en tempereret (varm) øl.  
 
lol dejlige svar på noget jeg troede kunne påvises med en simpel matematisk formel.

Noget med X grader divideret med alkoholprocent eller noget lign ;)

Så tak for hjælpen, men jeg må prøve mig frem så, før en simpel flaske vand, og så tilsætte mere og mere alkohol til det ikke fryser mere.

Bare svært når man jo ikke har samme tempetatur hver nat... Hmmm !
Den formelle “frostsikring” tidl i tråden kan du nok regne med. Dertil kommer at trykket i flasken også sænker frysepunktet - eksempelvis kan der dannes iskrystaller i en sodavand
Hvis det er dåser du har burde de kunne tage deformationen hvis de fryser
Annonce
A propos varmt øl, så fortæller google at der findes Hot beer (20% øl-likør) med flødeskum, det skulle vist smage vældig godt. 
Frank Chr skrev. ..og så feder en iskold øl vist heller ikke så meget som en tempereret (varm) øl.
Nej det kan let udregnes at det slanker med kolde øl.
En juleøl indeholder normalt 160 kcal.
I fysik timerne på realskolen fik vi "tæsket " ind i hoveder at der bruges 1 cal, pr. gram pr. grad der opvarmes.
Så en øl der tages ud af køleskab ved 5 grader celsius, og skænkes i et glas er sikkert på en 10 grader når den så drikkes. Så stiger temperaturen i maven til 37,5 grader En øl vejer ca. 330 gr.
Så regnestykket bliver ( 37,5 -10 ) x 330 = 9025 cal  Altså langt over de 160 som er i øllerne  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er der ikke rodet rundt i kilocal og cal?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tænker at iskold vand i mængder da lige må være sagen hvis der skal forbrændes fedt af.   men det smager jo selvfølgelig ikke af så meget. 
Nå nå du opdage det LOL
Ellers en gammel trick udregning der har givet omgange på værtshuse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis