Temperatur og øl?

Jeg har ofte mine øller til at stå ude på min altan, så er de kølige uden at fylde i køleskabet.

Men nu her der så småt er nattefrost er jeg i tvivl om de kan tåle det? Alkoholen i sig selv er jo "antifryser" men hvor meget frost må der være uden de "frostsprægner" - og jeg bør tage dem ind om natten i al fald ?
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke meget frost de kan tåle medmindre det er de stærke.
Sprit i sprinklervæske
Så kan du selv regne ud med 4,6%
  • 10 procent sprit: Frostsikring til - 4 grader
  • 20 procent sprit: Frostsikring til - 9 grader
  • 30 procent sprit: Frostsikring til - 15 grader
  • 40 procent sprit: Frostsikring til - 23 grade


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
sørg for at flaskerne er tomme

Jeg har flaskeøl alm piisner 4,6% stående ude i et åbent overdækket brændeskur stort set året rundt , sidste vinter var det koldeste minus 6.5 C i et par nætter , uden problemer , ølkassen står på jorden  og er dækket over af et stykke flamingo , hvis det bliver rigtigt koldt tager jeg dem ind............ .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er noget vrøvl , så skulle man ryste en øl før man drak den , og den første tår ville være næsten alkoholfrit øl og den sidste ville være bjørnebryg..........................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Lol. Mig der troede at der var en videnskabelig forklaring på hvornår alkohol /øl fryser.
Ja der forudsættes alm pilsner altså 4,6 %.

Tror det må komme an på en prøve. Vejr udsigterne er jo også målt 2 meter over jorden, og jeg er på 2. sal så en del højere, ikke sikkert det fryser så meget der.

Stiller en flaske vand ud og ser om den fryser, hvis den gør bør jeg nok tage øllerne ind ;)
Vil bare ikke riskere at jeg vågner en morgen til 4 rammer frostsrængte øller ;/ Sikke et rod det kunne blive.
Jeg kan med sikkerhed sige at øl der er købt i Ukraine og samlet hjem i kuffert, ikke overlevede de minus 60 grader der var i flyets lastrum. Det samme med champo. Er sådan en kuffert med øllugt og glasskår i tøjet træls JA.
I Brasilien og Paraguay bliver øl opbevaret ved minus 3 grader i køler og ofte serveret i glas der har været opbevaret i fryser ved minus 18 grader. Så altså kold øl i ét glas med rim på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det lyder som et projekt der kræver stor ekspertise at få verificeret, så det bliver med garanti heller ikke noget problem med at rekrutterer forsøgspersoner.  

Spøg til side. Øl skal opbevares og drikke efter følgende retningslinier:

- øl skal opbevares og drikkes ved 11 grader celcius. 
- øl skal have ro i mindst 6 timer før de åbnes og drikkes.
- øl må aldig udsættes for direkte sol. Selv om embalagen beskytter mod sol, skal øl altid opbevares i skygge.
- øl må aldrig udsættes for minusgrader eller højere temperatur end håndvarmt.

Enhver fravigelse vil forringe kvaliteten.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis