Ventilationsanlæg hvad betyder Indblæsning Friskluft Afkast Udsugning ?

Hej Vi har haft et ventilationsanlæg fra Genvex i flere år nu, men det er stadigvæk ikke lykkedes mig at forstå hvad følgende tal betyder under temp. oversigten.

Indblæsning: 8,2 grader
Rum 24,8 grader
Friskluft 5,6 grader
Afkast 18,4 grader
Udsugning 19,3 grader

Tallene er aflæst 14-11-2019, altså i dag. Men hvad siger de ?
Er anlægget korrekt opsat indstillet ? Det er blevet indreguleret af et prof. firma, men i de varme somre, så har jeg ringet til firmaet og foretaget en ændring så der er direkte indblæsning for at køle huset lidt ned. Nu er jeg i tvivl om det er blevet ændret tilbage, og da jeg ikke forstår tallene ja så er jeg i tvivl. Er der nogen der kan give en forklaring ? Hilsen Kurt

Hej Vi har haft et ventilationsanlæg fra Genvex i... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså genvex sagde også det var underligt, men den justering vi foretog skulle løse det, men det tyder det jo ikke på, jeg ringer ihvertfald til dem i morgen.
Prøv du at læse manualen for styringen. Der er ganske få sider du skal læse for at forstå indstillingerne for sommer bypass og grænseværdierne der styrer det.

Mine data lige nu:
Udsugning: 20,2
Indblæsning: 16,7
Frisk luft: 8,1
Afkast: 10,5

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for dataene og de ser helt anderledes ud end mine, fik både talt med genvex igår og firmaet der har installeret anlægget. De kommer mandag og kigger på det, der er noget istykker i anlægget. Men nu har jeg da omsider forstået de forskellige tal, så noget godt er der da kommet ud af det 😊
Hvad for et genvex anlæg har du? 
Havde du besøg af Genvex og hvad fandt i ud af? :D

 

Hej
Det var spjældet der åbner og lukker for bypass der havde sat sig fast således det var halv åbent. Det er en plastic dims som var en smule for bred så motoren der skulle åbne og lukke havde drejet plastic akslen istykker.
Jeg har samme problem. indblæs 3 grader. Det er minus 5 ude. Afkast 14 grader. Jeg har bestilt montør til næste uge.

Katmus
Har det samme problem her.

Har slukket det.

Ind 1c
Rum 0.5c den måler ikke på rum men på indblæsning.
Friskluft -1,4c
afkast 3,3c
udsugning 14,4

Mit hus er lige nu 26c.

Har slået min kanalvarmeflade modulerende fra den køre jo hele tide.

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis