Problemer med gulvvarme

Vi har problemer med at holde varmen i vores stue, og vinteren er jo ikke engang rigtigt startet endnu...!

Jeg har prøvet at måle temperaturen på ydersiden af rørene/slangerne med et UV-termometer.
Gulvvarmetermostaten er skruet op på max og telestaten er fuldt åben. Alligevel er det vand som føres igennem gulvslangen ikke mere en ca. 32 grader. Returvandet fra gulvarmen er ca. 29 grader. Vandet fra fyret og ind i shuntventilen er ca. 45 grader. Lyder disse temperaturer fornuftige?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De temperaturer du angiver burde være rigeligt til at varme din stue op. Jeg vil også tro at temperaturen er endnu højere, da temperaturen på ydersiden af rørene er noget lavere end inden i rørene grundet afkøling.
Noget tyder på at du ikke har "hedeflade" nok. Hvordan er gulvvarmen lavet ? Er rørene indstøbt - med hvilken afstand osv.

Søren O
Gulvslangen er lagt i “metalprofiler” som ligger under trægulvet. Det er ikke nyt, at vi fryser i vores stue - sådan har det faktisk været siden vi tog vores tilbygning i brug. Ved ikke om det er fordi der er ca. 6 meter til kip, at gulvvarmen ikke kan varme rummet op.

Det der undrer mig er, at overfladen på trægulvet ikke er varm (eller i det mindste lun) ligesom gulvet på badeværelserne. Burde det ikke være det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis