Effektiv tørring af tøj

Jeg har ingen tørretumbler af pladsmæssige årsager samt at det heller ikke er så hensigtsmæssigt for tøjet. Tørre derfor indenfor i vintermånederne. Selvfølgelig på badeværelset. Havde overvejet om det kunne gøre mere effektivt ved at tilføre en varme kilde til rummet. Mine tanker gik på en terassevarmer på el. Aner ikke hvad det koster at have sådan en kørende? Rummet er kun 6m2 så det ville ikke kræve alverden. Nogle der har ideer til hvad jeg skal gå efter? Krav er selvfølgelig at det er effektivt men det må gerne være billigt både i indkøbspris og med tanke på elforbruget. Jeg har ikke fjernvarme så el er i forvejen min dyreste udgift. På forhånd tak 😊

Jeg har ingen tørretumbler af pladsmæssige årsager... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber en affugter og stiller den på badeværelset med tøjet. Morgenen efter er dit tøj tørt. Og den bruger ikke som en varmeblæser.  Feks Maeco 10l ABC. 

 

Luften ude om vinteren er meget tør nærmest knastør (absolute fugtighed) så med lidt vind og måske sol , så bliver tøjet tørt , selv i hård frost bliver det hurtigt tørt (Sublimation )

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Affugter er vejen frem :) Køber selv en i nærmest fremtid.
Men 2000 kr for en affugter er lige pebret nok. Det var min plan at jeg skulle have et lille drivhus op ude i haven med det formål at være en lille udestue. Så lyder det smartere at tørre det der med dør og vindue åben i drivhuset så der kommer cirkulation 😊
Din varmepumpe smider kondensvand ud i det fri... Så tør du bare dit tøj i dit køkken-alrum..

Da jeg boede i Sverige havde vi sådan et Pegasus-tørrestativ på el. Stativet blev vel ca 40 grader varmt. Det tørrede tøjet hurtigt, men krævede så en del udluftning.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Jeg lavede en overdækket tørreplads. Den bruger vi året rundt. Den er super så behøver man ikke at stresse over en regnbyge Den sidste restfugt og når det er regnvejr foregår i bad/ entre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis