Effektiv tørring af tøj

Jeg har ingen tørretumbler af pladsmæssige årsager samt at det heller ikke er så hensigtsmæssigt for tøjet. Tørre derfor indenfor i vintermånederne. Selvfølgelig på badeværelset. Havde overvejet om det kunne gøre mere effektivt ved at tilføre en varme kilde til rummet. Mine tanker gik på en terassevarmer på el. Aner ikke hvad det koster at have sådan en kørende? Rummet er kun 6m2 så det ville ikke kræve alverden. Nogle der har ideer til hvad jeg skal gå efter? Krav er selvfølgelig at det er effektivt men det må gerne være billigt både i indkøbspris og med tanke på elforbruget. Jeg har ikke fjernvarme så el er i forvejen min dyreste udgift. På forhånd tak 😊

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at tørre tøj effektivt er det vigtigste at man kommer af med den fugtige luft der skabes når tøjet afgiver fugten.
Hele processen kræver selvfølgelig et vist temperaturniveau men det er ikke altid det mest effektive bare at tilføje mere varme. Ofte vil det give mere at sørge for luftcirkulation og luftudskiftning. I min vaskekælder løses det af en varmepumpe og en ventilator til det fri (varmepumpe delen er især god om sommeren hvor fyret er slukket, men det hjælper også en del at den skaber luftcirkulation når den blæser varmen ud) 

Ask
Jeg har en varmepumpe i mit køkkenalrum men jeg er bange for fugten, jeg har indtil nu tørret det i køkkenalrummet men tænker ikke at det langsigter er smart 
En varmeblæser med termostat 1000/2000 W vil hurtigt tørre dit tøj , og så koster den kun 48 Kr hos Harald Nyborg , virker bedst med udluftning .................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Kan jeg ikke bare åbne vinduet så? 🤷‍♂️
Hvad koster den i forbrug pr time 
Annonce
hvis du har varmepumpe i køk/ alrum , det vidste eg ikke da jeg skrev mit indlæg , så kan du trygt tørre tøj der , en varmepumpe afgiver meget tør luft , husk at have et vindue på klem.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
2,5kr på trin 1, 5kr på trin 2. Ca

Elektronikteknikeren
Det bedste er, at tørre sit tøj i det fri - også i frostvejr.

 

Ja selvfølgelig er det allerbedste sted at tørre tøj , er ude i det fri året rundt , men det er ikke alle der har den mulighed................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har både have og terrasse så det er bestemt en mulighed 🤣 troede luftfugtigheden var for høj i de her måneder 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis