Valg af ventilationsanlæg

Hej
Vi har et hus på 350m2 med billig fjernvarme hvor vi gerne vil have etableret ventilation af hensyn til komfort og mulighed for at svale om sommeren
pt overvejer vi følgende anlæg, og vil meget gerne hører om godt og skidt og om der er andre der er bedre?

Drifts omkostninger er vigtigere end anskaffelsespris
Nilan Combi 302 Polar Top
Nilan VPL 15. Med heatpipe (tror VPL 28 er for stor/u-økonomisk?)
Genvex Energy 3
Andre

tror jeg laver noget med en boksventilator til emhætte som ved sug går uden om ventilationsanlæg men ellers suges der også fra emhætte i dagligdagen
nogen der er har forslag til pæn styring som kan styre spjæld / boksventilator?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varme genvindens ventilation har intet med opvarmning/nedkøling af boligen at gøre. De flytter simpelt hen for lidt luft til de har nogen indflydelse på husets inde temperatur, så den primære faktor for valg af ventilations anlæg, er comforten du opnår ved forbedret indeklima (mindre fugt og mindre pollen), og den "luksus" at du slipper for dagligt at skulle åbne vinduer og døre for at skabe gennemtræk.

 

Det er jeg nu ikke helt enig med dig i Steensen.
Som udgangspunktkan den ikke varme et hus op, men der er undtagelser.

Hvis du har et lavenergihus er det muligt at få en stor del af sin varme hvis man vælger en varmepumpe som f.eks Genvex premium 2 hvor der er indbygget et varmepumpe i.
Mine forældre har en og den gør en kæmpe forskel vedskiftende vejr.
De har ellers kun gulvvarme i huset, så der er ikke hurtig til at reagere.

Jeg kan ikke lige finde ud af hvor stor varmepumpen er i anlæget som mine forældres, men jeg mener at den har en afgives effekt på 2.6kw, det må da helt sikkert betyde noget i et godt isoleret hus.
Dog ikke hvis vi snakker en størrelse hus som trådstarters.

 

Hej begge
I har vil begge ret, og jeg er Helt med på at det er lidt større hus, men hvis man skal gå på kompromis med volumen, hvilket anlæg skal man så vælge udfra driftsomkostninger og optimal udnyttelse af energi? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis