Voss ovnlåge

Hej,
Jeg har en gammel men velfungerende Voss ovn/komfur, hvor låget er lidt for "levende" så at når man skal lukke skal man være meget forsigtig ellers smækker den hårdt ind i rammen. Kan man finde en form for stødfanger/støddæmper f.eks. indbygget i hængslerne? Er det fjedrene der sørger for det? Eller anden løsning?

Model: ELK855-1
PROD.NR.: 948201014
SERIE NR.: 01617083
 
TAK  på forhånd
Med venlig hilsen 
Ünal Inceer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fjederne inde i  som styre ovnlågen Jeg skiftede dem engang på vores gamle voss ovn. Det var en separat indbygningsovn, men det var faktisk temmelig besværligt at komme ind til dem, og jeg endte med at skulle bore popnitter ud og nitte igen senere. Egentlig vil var det ikke besværet værd. Og vi købte en ny ovn et år eller to senere. Det er self noget andet med et helt komfur.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis du kommer så langt, at du vil skifte, så fik jeg mine nye fjeder ved nettoparts.dk deres kundeservice er fantastisk. Prøv evt at chatte med dem, for at få de rigtige. Prismæssigt er det ikke dyrt. Men som skrevet ikke nemt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har lige skiftet hængsler på et Smeg komfur. De var utroligt meget strammere end de gamle. Så i det her tilfælde var det succes, mens du nok får et endnu større problem.

 

Tak. Jeg tror, jeg opgiver foretagendet for en stund. Electrolux/Voss melder tilbage, at det ikke kan lade sig gøre, at løse problemet, så...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis