Opligning af indenbords motor

Hej alle.
Jeg har en Perkins motor HT 6.354 liggende i min båd. Den er lige blevet renoveret og lagt i båden igen i sommers. Men efter den er blevet renoveret har jeg nogle rystelser/vibrationer som jeg ikke kan/vil sejle med. Noget tyder på at der er opligningen det er galt med!

Er der nogle herinde der har erfaringer med den slags opligning eller som kender nogen der har forstand på det. Jeg høre der findes en pensionist (Hans) som ikke har bestilt andet hele livet, men ved ikke hvor han findes eller om han overhovedet findes. Jeg bor i Østjylland. Er der nogle der kan hjælpe mig videre! På forhånd tak :-)

Venligst, Dennis
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem, der geninstallerede motoren i båden, skulle også have linet den ordentligt op. Ellers er installation ikke gennemført komplet.
Det er lidt kompliceret at forklare, hvordan det foregår men egentlig ikke særligt svært at udføre i praksis. Du burde nemt kunne finde en lokal mand, der kan hjælpe dig - i praksis eller med en forklaring.


Finnband
Nogle motorer er hængt op i vibrations dæmpere, og hvis disse ikke har korrekt justering, har de ingen effekt, og så skal de justeres efter.
Er motoren boltet direkte fast i skroget, så er det oplining mellem skrue aksel og motor der ikke er lavet ordentligt, og så skal du have fat på vedkomne der har gen-monteret motoren efter renoveringen.

 

Mange tak for svar. Jeg vil få fat i personen der har monteret motoren i båden.

Venligst, Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis