Vægtlodder til strikkemaskine

Jeg har haft strikkemaskiner siden 1960, ikke den samme men udskiftet løbende og den sidste er elektronisk, kan styres med et designprogram fra pc. Dyrt, men dejligt. P.t. strikker jeg julegaver og har desværre forlist en af mine små vægte - den lyse på billedet. For at komme videre er jeg nødt til at finde på noget andet. Jeg har været ude i “fiskeskuffen”, hvor jeg fandt dette lod, som er brugbart midlertidigt. Dem vil jeg gerne lave flere af, med forskellig vægt - mindst 125 gram. Jeg tror at vi i vores “pengeknappe”  tid støbte bly  ind i rør af gl. barnevognsstel og lignende. I dag må man jo ikke bruge bly og jeg har heller ikke lyst til sådan et besværligt giftigt arbejde.
jeg efterlyser derfor ideer til, hvordan jeg kan lave pæne lodder. De skal være glatte for ikke at hænge fast i strikketøjet, have et øje til ophæng og have vægt. (Man sætter dem på i bunden af strikketøjet for at maskerne ikke hopper ud af nålene. Jeg har overvejet at støbe i tomme medicindåser af plastik i passende størrelser,
ingeborg

Når lysten driver værket
Jeg har haft strikkemaskiner siden 1960, ikke den... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret . Plastrør kunne være en lille medicindåse. Jeg har nogle blybånd fra gardiner liggende. De må kunne fyldes på plastrør eller små plastflasker. Der ligger også en del lodder fra forfang i fiskekassen.
ingeborg

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også