Mulige køkkenfirmaer

Hej

Vi skal til (næste år   ) at lave nyt køkken, og er i den forbindelse så småt begyndt at se på, hvad de forskellige firmaer kan tilbyde. I den forbindelse hælder vi mest til KVIK, af den eneste og simple årsag at de har underskabe der er ekstra store.
Spørgsmålet er: Findes der andre firmaer der tilbyder skabe med ekstra dybde og højde?

Hej Vi skal til (næste år    ) at lave nyt... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vores datter har netop fået et Kvikkøkken med de mega skabe. Når jeg laver mad hos dem, er jeg uendeligt træt af skuffer i skuffer. Først trække en kæmpeskuffe ud, for at trække en lavere ud indeni, for at hente en ske! 

 


Uldal: Det er faktisk også hvad jeg hører når den første begejstrig har lagt sig. I dagligdagen er de brede skuffer ikke særlig praktiske.

Du kan muligvis forbedre komforten ved at eftermonterer et automatisk åbnebeslag, så man ikke roder efter skuffer i skuffer. En let berøring og skuffen glider ud.

De får hos IKEA og kan nemt modificeres til alle skuffer uanset fabrikat.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Wezio skrev den 12-11-2019 22:23:26

Vi købte for nyt køkken hos Kvik for to år siden. Vi valgte et hvidt Mano-køkken i mat design, da vi syntes højglans er gået lidt af mode  
Vi valgte bordplader i Corian. Vi er meget tilfredse med vores køkken. Vi har ikke overskabe, og i underskabene har vi kun skuffer. Underskabene er ekstra store i forhold til andre køkkener. Vores sokkel er 90mm, skabene er vidst 810mm og bordpladen 10mm.
Dybden er som alle andre køkkener 600-610mm.

 Vi har netop kigget på Mano fra KVIK med enten træ eller karamisk bordplade og med underskabe i deres XXL størrelse for både at få skabsplads men også mere plads på bordet. Naturligvis med skuffer overalt    - ellers finder man aldrig det der er inderst for neden. Hvad er det for et gulv i har?

 

Rantzau: Virker åbnebeslaget ved berøring af skuffen? Kan ikke finde det på IKEA's hjemmeside.
Kunne man alternativt sikre at den indvendige skuffe altid følger med når den udvendige åbnes.

Jeg har kigget lidt mere og kan se at der er flere som har skabe med ekstra højde, ekstra dybde derimod, den er lidt mere vanskelig. Indtil nu har jeg kun fundet frem til KVIK og Schmidt køkken.

Jep - der skal kun et let berøring til, så glider skuffen op.

Det afhænger af indretningen om skufferne ønskes åbnet synkront. Hos os indeholder øverste smalle skuffe med det elektriske åbnebeslag kun bestik. Nederste skuffe indeholder kopper, glas og køkkenknive, derfor er det ikke praktis de begge åbner samtidig da indholdet ikke bruges samtidigt.

Åbnebeslaget findes i IKEA kataloget:

https://www.ikea.com/dk/da/p/utrusta-abnebeslag-elektrisk-70227236/

Det elektriske åbnebeslag har jeg også brugt til affaldsskuffen. (det er praktis at betjene skuffen med knæet, mens man har hænderne fulde af våde kartoffelskræller til kompostspanden).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
coes skrev den 15-11-2019 08:59:49

 Vi har netop kigget på Mano fra KVIK med enten træ eller karamisk bordplade og med underskabe i deres XXL størrelse for både at få skabsplads men også mere plads på bordet. Naturligvis med skuffer overalt    - ellers finder man aldrig det der er inderst for neden. Hvad er det for et gulv I har?
Det er et egetræsgulv med Royal Mat Lak. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis