Mulige køkkenfirmaer

Hej

Vi skal til (næste år   ) at lave nyt køkken, og er i den forbindelse så småt begyndt at se på, hvad de forskellige firmaer kan tilbyde. I den forbindelse hælder vi mest til KVIK, af den eneste og simple årsag at de har underskabe der er ekstra store.
Spørgsmålet er: Findes der andre firmaer der tilbyder skabe med ekstra dybde og højde?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er dine krav til dybde og højde...

Er det kun bordpladehøjden, eller er det mest højde inde i skabet?
Ellers kan det jo justeres med soklen...

MVH Njord
Ekstra store skabe er for at få mere skabsvolumen. Jeg er ligeglad med hvor meget soklen kan hæves/sænkes, det er skabsplads det drejer sig om.
Soklen er stort set spild af plads    - og nej, sokkelskuffer er ikke et alternativ. 
Altså: dybde 60-61 cm, bredde 60-80 cm er de gængse standarder. Højskabe og høje overskabe er alternative løsninger.

 

Med hensyn til højde er Ikea's underskabe også 80 og soklen 8. Dybden mener jeg er standard.
Men en større dybde på skabene må da fordyrre og begrænse udvalget med hensyn til bordplade.

Ved nu heller ikke om jeg ville være interesseret i dybere skabe. Det vil da gøre det mere besværligt at få fat i det der står bagest. 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce
Det er kun Kvik der har disse mega skabe / skuffer. Der er naturligvis tilsvarende bred bordplade.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg skulle hilse fra fruen og meddele, at skuffer er sagen. Hun er færdig med at ligge på knæ og rode i skabe i de bagerste gemmer.

P.S. Det kan betale sig at lade fruen være høvding ved køkkenindretninger.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi købte for nyt køkken hos Kvik for to år siden. Vi valgte et hvidt Mano-køkken i mat design, da vi syntes højglans er gået lidt af mode  
Vi valgte bordplader i Corian. Vi er meget tilfredse med vores køkken. Vi har ikke overskabe, og i underskabene har vi kun skuffer. Underskabene er ekstra store i forhold til andre køkkener. Vores sokkel er 90mm, skabene er vidst 810mm og bordpladen 10mm.
Dybden er som alle andre køkkener 600-610mm.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 12-11-2019 22:23:26

Vi valgte bordplader i Corian.

bordpladen 10mm.

Er din bordplade i ren 10mm corian, og uden en baglimet spånplade?

Hvordan er bordpladen fastgjort på skabene...

I anden sammenhæng har jeg brug for en 9 mm plade i Corian, men svært ved at finde nogen der vil lave dem.. Der skal også et 7mm højt, og 1cm bredt skørt på.

Det kan livets af to plader og fræses ud på CNC eller fræses ud af en 16 mm plade... Men prisen er et problem, og da jeg skal bruge 3 til 6000 om året betyder det jo ret meget...

Så holder din plade i 10 mm uden bageplade er jeg noget mere sikker på styrken i min konstruktion 😎

MVH Njord
Ville sige Vordingborg-køkkenet.

De kan tilpasse alt efter dine mål - naturligvis. Og til det halve af en kvikkøkken.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis