Bulende tapet langs loft/indervæg

Hej alle
Vi står med lidt af en hovedpine og håber nogen kan hjælpe os.

Vi blev for 2 måneder siden færdig med renoveringen af vores hus fra 1966.

Nu har jeg opdaget, at filten/malingen er begyndt at bule meget flere steder mellem loft/skyggelisten og indersiden af væggen.

Væggene er mursten og lofterne profilbrædder.
Vi har i forbindelse med renoveringen fået fuldspartlet, filtet, fuget skyggelisterne, grunder + 2 X maling.
Der er ikke blevet efter isoleret på loftet, men elektrikerne“rodet” en del deroppe efter at der er lavet nye installationer. Så isoleringen ligger lidt rundt omkring.

Jeg har vedhæftet billeder af problemet og ville være meget taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe os med at finde problemet.

Tak på forhånd

Mvh Rasmus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det blevet fuget med? Så det sådan ud siden det blev lavet eller er det noget der er kommet? Hvis det har været sådan siden det blev lavet kan det tænkes at der ikke har været nok klæber under i kanten hvilket tit er problemet. Hvis ikke kan det være at fugen ikke er fleksibel nok og fordi træ arbejder så kan det have trukket filten fra væggen. Det har jeg også set før

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Hvis det er en gavlvæg, ville jeg gå påloftet og checke, om. Dampspærre og isolering pakker helt tæt. Det er tit svært, da sidste spær ligger næsten klods op admuren. Men en sprække “ud i det fri” kan transportere fugt.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også