Gløderør til Nissan Qashqai 1,5 dCi 2008

Min dejlige, gamle Qashqai 1,5 dci fra december 2008 og 240000 km er blevet noget træg, når der skal koldstartes.
Da ny gløderør er en overkommelig investering, har jeg besluttet mig for at skifte alle fire, men har besvær ved at identificere de rigtige, selvom jeg indtaster min nummerplade hos diverse reservedelspushere.
Forskellene i de tilbudte gløderør er bl.a. 4,4V eller 11V (serie eller parallel, går jeg ud fra). Endvidere angives gevindet til at være enten M10x1 eller m12x1,25.
Kan nogen hjælpe med at udpege de korrekte stumper? - Jeg vil helst vente med at pille de gamle ud, til jeg har nogle nye.

Vh
Dannie

PS:
Skulle nogen kende et sted, man kan købe udstødningsskjold til denne model, hører jeg gerne  

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa
En hurtig søgning på autodoc viser at alle er 4,4v og m10 gevind.
Prøv et kig der - er du I tvivl kan du få svar på chatten. Oplys evt. stel nr.
https://www.autodoc.dk/reservedele/gloederoer-10252/nissan/qashqai/qashqai-j11-j11/100507-1-5-dci?page=2

 

Hej cdp
Jeg kan godt se, at hos autodoc er alle 4,4V.
Kigger man derimod hos eksempelvis Thansen anbefales bl.a. Gløderør 11V - HERTH-BUSS.

Jeg er dog ret overbevist om, at du har ret i M10 gevind, men jeg er endnu ikke stensikker på spændingen...

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
og videre...
Indtaster jeg nummerpladen hg38657 hos autodoc får jeg både 4,4 & 11V op.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Refako har dem også.

 

Ja, så er forvirringen total  
Refakos bud er 12V - nok sammenlignelige med 11V

Refako GLØDERØR

Hvad med skjoldet over udstødningen bag. Nogen bud?

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Annonce
Google er vores ven, måske også din?

 

Jeg spør altså kun her på siden, når mine evner udi google og andre internetfiduser ikke lige gir mening  
Varmeskjold: Ingen steder har jeg fundet noget der ligner (en vaflet, tynd omgang aluminium udstanset og bukket i vilkårlig form, med noget glasfiberlignende isolering ovenpå, fastholdt af to clips og to skruer). Hverken google eller andre hjemmesider udviser forståelse for sådan en forespørgsel, men jeg havde da forudset, at andre besiddere af en tilsvarende veteranvogn her på siden, måske havde stået overfor tilsvarende problem :-)


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Snake skrev den 13-11-2019 12:24:01

Hvad med skjoldet over udstødningen bag. Nogen bud?

Kender ikke bilen men det plejer at være et simpelt blikskjold, der er mellem lydpotte og karosseri.
Hvis du ikke kan finde det hos diverse forhandlere af autodele, findes det nok kun som original reservedel- eller lav et selv, noget af 0,7mm galvaniseret plade eller lignende.
Vedrørende dine gløderør, så prøv at få en pris på originale, ofte koster det ikke alverden ekstra, og så er man rigelig sikker på at få stumper der passer og er i orden.
( synes ofte Autodoc rammer ved siden af, sidst fik jeg forkerte bremseklodser)

 


Vi prøver igen, i morgen --
Prøv forhandleren og hav endelig stelnummer ved hånden.

 

Hej Je-ns, Uldal og alle I andre

Jeg var idag forbi Nissan, de fandt det rigtige varmeskjold - som hedder noget med brændstoftanksbeskyttelsesisoleringsplade i deres terminologi,,, Det koster omkring kr 900,- så det er da ok, hvis man ikke kan finde det billigere andre steder.
Mht gløderør, så kunne de ikke fortælle mig spændingen - kun at de kostede 179 + moms pr stk, så jeg vil prøve at måle med et voltmeter, når jeg får et øjeblik. Fortsættelse følger  

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis