Plejer man at fjerne stikkontakter når man maler?

Kommer fra USA oprindeligt hvor man kan nemt fjerner beslag på stik og lyskontakter. 1 lille skrue så er pladen væk og man kan hurtigt og nemt male en væg.

Gør man det i DK? Virker mere besværeligt at fjerne dem mens man maler. 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke særligt svært at løsne kontakterne så de stadig hænger i ledningerne men så man kan komme til at male bag ved dem og så det ser pænt ud når man monterer kontakte igen. Lidt mere besværligt end i USA, men ja det gør man også i DK.
... og du løsner afbryder/stikkontakt ved at sætte en lille skruetrækker ind under tangenten og vippe den af. Under den, i siderne sidder to skruer. Skru dem ud, så indmaden går løs. Skru dem IKKE helt ud, da de holder to “næb” som holdes sammen med noget så avanceret som en elastik.

 

Det er ikke almindeligt at malere afmonterer stikkontakter. Men jeg gør det ofte fordi det bliver et pænere resultat og jeg HADER maling på kanten af rammerne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Maleren bruger malertape , og hvis det er stikkontakt/afbryder i underlag så er det nok den bedste løsning .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Nej det gør man ikke medmindre mester betaler for det. Medmindre man maler med en farvet maling dækker man dem normalt heller ikke af.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Jeg ville altid løsne kontakterne af den simple grund, at resultatet bliver meget bedre.
Jeg kan forstå at nogle vælgere at sætte malertape omkring da det er nemmere og det jo nok ikke er en malers arbejde at afmonter kontakter.
Men at Maler over dem er vanvittigt, Jeg har altid undret mig over hvem der dog kunne komme i tanke om den slags når jeg har set det rundt omkring - nu kan jeg se at en maler forslår det, så nu ved jeg det   

 

Maleren foreslår IKKE at male over, men de stryger på en måde så det ikke rammer kontakten. Men tilsyneladende kun ved maling med samme farve som baggrunden er.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske misforstor jeg svaret så, det skulle ikke være første gang  
Jeg blev bare grebet af vreden over overmalede kontakter       

 

Hehe som elmand skriver så beskærer vi ind til og har en klud med rundt. Men hvis farveforskellen er stor fra kontakt til væg så dækker vi dem af.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også