Bådaptering

Hej LDS.
Ny på siden her  

Jeg har investeret mig i en GibSea84, og skal hen over vinteren nærmest have den totalrenoveret indvendigt, ift. aptering, lys, lyd

for at føre div. Ledninger så skjult som muligt, og undgå kondens på indvendig side, så har jeg læst mig frem til en apterings mulighed med Østenfiner, f.eks. 4mm vertikalt på bådens indvendige side som er limet ud på glasfiberen.
Derpå nogle afstandsklodser i vandfast krydsfiner pålignet de vertikale finerlister, og så til slutkommer en Østenfiner plade med pålimet PVC beklædning, som jeg skruer ind i afstandsklodserne,således man altid kan få pladerne ned, lave inspektion og føre div ledninger og kondensvand i hulrummet.

Er det en helt forkert tanke jeg er ude i?
Der er ikke så mange GibSea84 på markedet så det er svært at danne sig en overblik over hvad man specfikt i en beskrivelse kan gøre, men hvis nogle har nogle ideer eller bare gode indspark tager jeg som endelig imod det :-) 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selv om du sætter finerplader indvendigt, vil der helt sikkert dannes kondens helt ude på den kolde glasfiber, og så siver der helt sikkert vand ind i trækister eller og det andet fra bagsiden.

Det er en svær øvelse, at lave indvendig isolering i en båd. Du skal bruge et vandtæt og damptæt materiale, sådan at det har en tæt dampspærre inderst.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis