Dampbremse, træfiber og brandsikring

Hej.

Jeg har endelig fået isoleret tagkonstruktionen på min 1 sal med træfiberisolering. Det er så fedt og gulvvarmen er tændt. Jeg er en meget glad mand.
Jeg er dog (igen) kommet i tvivl om noget og det gælder brandsikring. Opbygningen er med en dambbremse, opsætning af 2x2 og herefter indblæsning af løsuld i hulrummet bag dampbremsen. Jeg har lagt en bat mellem forskallingen, så jeg er oppe på 36cmm. Jeg skal til at sætte Fermacell 12,5mm plader på fra skunkstolpe til kip. Der er 45 grader.

Jeg kan læse mig frem til det meste, men materialet omhandler kun opsætning af batts af mineraluld. Men jeg har jo fået blæst løsuld ind.
Jeg kan forstå man enten skal have 30cc mellem forskallingen eller brandtråd pr 30 cm med mineraluld.

Da jeg startede projektet, fik jeg at vide at de 12,5mm Fermacell fungerede som brandsikring. Men en bekendt mener jeg skal sætte brandtråd op, nu når det er løsuld og den inderste bat så skal holde det oppe. En tømrer, mener det er lige meget med brandtråd. Også med mineral uld, men Fermacell var han ikke bekendt med.

Jeg laver det meste selv, så jeg er jo let påvirkelig fordi jeg ikke vil lave sjusk. Er der nogen der ganske kort kan ridse op hvad jeg skal synes :)

Mvh.

Pakeha
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen med en idé?
Tak for svar.

Kan dog ikke rigtig få det til at hænge sammen med hverken papiruldsisolering eller træfiber. når det gælder de faste bats. Det er vist ikke sådan de sælger det.
Men jeg efterlyste et svar og det fik jeg.
For at give en opdatering, hvis det kunne hjælpe nogen.
Fermcell skrev sørme tilbage. Beskeden var at kort fortalt at når jeg monterer en Fermacell Fibergipsplade 12,5mm. på forskalling som montage vejledningen angiver, så har jeg opfyldt kravet til K1 10 D-s2,d2.

God weekend.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis