Er dette skimmelsvamp?

Hej,
Ved hovedrengøring er jeg stødt på en sort plamage i et hjørne af et værelse. Som I kan se, er det en muret væg.
Er det skimmelsvamp jeg er stødt på her? Det sidder ikke overfladisk, så det kan ikke let tørres af.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner mere en reperation af mørtlen, der ikke er malet alt for godt over.

Ved det store område er jeg enig med Steensen men det mindre mørke område er begyndende mug. Der har måske stået et møbel foran så udluftning har været mangelfuld bag denne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvilket område er det, som du betegner det “mindre mørke” område?
ev elmand skrev den 10-11-2019 13:44:46

Ved det store område er jeg enig med Steensen men det mindre mørke område er begyndende mug. Der har måske stået et møbel foran så udluftning har været mangelfuld bag denne.

Jeg har vist skrevet så det kan misforstås. Der er et mindre område som er mere mørk nede ved fodliste. ( ligner næsten profilen af en hund der løber til højre   ) Men nu hvor stikkontakter er mere med på billedet så ser jeg at det er meget lille. Så det har ikke nogen betydning.

Så du tror det er mørtel, der ikke er malet ordentligt over?
Det er i hvert fald ikke noget der kan vaskes af. 

ev elmand skrev den 10-11-2019 14:34:57

Jeg har vist skrevet så det kan misforstås. Der er et mindre område som er mere mørk nede ved fodliste. ( ligner næsten profilen af en hund der løber til højre   ) Men nu hvor stikkontakter er mere med på billedet så ser jeg at det er meget lille. Så det har ikke nogen betydning.

Annonce
Jeg tror det er en mindre mug plet, så lille at det er uden betydning, men kan det ikke vaskes nogenlunde af, så taler det for at  det ikke er mugplet.

Okay. Tak for svar. Er det normalt at "farven" i mørtelen trækker igennem malingen over tid? Der er gået over et halvt år siden muren blev malet.
Altså det kan jo være at der har været et eller andet i muren som trænger igennem malingen. Jeg ville vaske det ned med rodalon for at dræbe evt. mug og derefter male med først spærregrunder (giv 2-3 lag med en hurtigtørrende spray, den er perfekt til så små områder) også ny overflade maling

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også